عملیات تزریق گاز به میدان نفتی نرگسی آغاز شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از آغاز عملیات تزریق آزمایشی گاز به میدان نرگسی از روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب مهندس حمید بورد بعد از ظهر چهارشنبه (11 بهمن) در نشست خبری با نمایندگان تعدادی از مطبوعات استان خوزستان در محل چهارمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در اهواز اظهار کرد: این عملیات به مدت 72 ساعت استمرار دارد و با بررسی تاسیسات پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت این میدان در هفته آینده، این پروژه به طور کامل در مدار عملیات قرار می گیرد.

 

وی با بیان این که این طرح بزرگ از شمار طرح های مهر ماندگار مناطق نفت خیز جنوب است که در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران احداث شده است، افزود: پروژه جمع آوری گازهای همراه نفت میدان نرگسی با هدف کاهش آلاینده های زیست محیطی و تامین گاز مورد نیاز تزریق به مخزن آسماری این میدان به اجرا درآمد. 

 

بورد گفت: با راه اندازی این پروژه از ورود روزانه 19 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت به محیط زیست پیشگیری و فرآیند تزریق گاز و فشارافزایی مخزن نرگسی کلید خواهد خورد.

 

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب یادآوری کرد: این پروژه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین پروژه زیست محیطی مناطق نفت خیز محسوب می شود که در استان بوشهر اجرا شده است.

 

پروژه جمع آوری گازهای همراه میدان نرگسی دارای یک ایستگاه تقویت فشار گاز برای جمع آوری حدود 19 میلیون فوت مکعب گاز و تقویت فشار آن تا 2 هزار و 900 پام (پوند بر اینچ مربع)، واحد آبزدایی گاز، خطوط لوله برای ارسال گازها به چاه های تزریقی و تسهیلات سرچاهی تزریق است.

 

احداث تاسیسات جانبی مورد نیاز از جمله یک خط هوایی انتقال برق 66 کیلو ولت به طول حدود 30 کیلومتر، از دیگر فعالیت های اجرایی این پروژه است.

 

پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه نفت نرگسی با اعتبار مصوب افزون بر 650 میلیارد ریال از محل اعتبارات پروژه های سرمایه ای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرا شده است.

 

میدان نفتی نرگسی در 30 کیلومتری شمال شهرستان برازجان در استان بوشهر قرار دارد و در سال 1353 کشف و از سال 1376 به بهره برداری رسید.

 

نفت تولیدی این میدان که از نظر کیفیت سبک و شیرین محسوب می شود، دارای کمترین درصد آلاینده های زیست محیطی است.

 

کد خبر 200968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =