۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
  • کد خبر: 201320

شانا _ گروه بین الملل: باتوجه به اکتشاف های خوب گازی در سواحل رومانی، پیش بینی می شود رومانی تا سال 2020 به یک صادرکننده خالص گاز طبیعی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ، پیش بینی می شود در بحبوحه برآوردها درباره وجود 600 تریلیون مترمکعب گاز فراساحلی در رومانی و اکتشاف های جدید گازی در سال جاری میلادی در این کشور، رومانی تا سال 2020 به یک صادرکننده خالص گاز تبدیل شود.

مارک بیکن، مدیرعامل واحد رومانی شرکت استرلینگ ریسورسز کانادا گفت: امسال فعال ترین سال اکتشاف و حفاری در سواحل رومانی در کرانه دریای سیاه است.

وی ابراز امیدواری کرد که همه برنامه های حفاری شرکت استرلینگ ریسورسز در رومانی که برای امسال برنامه ریزی شده است، محقق شود و به اکتشاف های بزرگ گازی دست یابد.

بیکن به نقل از گزارش موسسه پروین اند گرتز اعلام کرد: حدود 30 میلیارد دلار برای توسعه 600 میلیارد مترمکعب ذخایر گازی رومانی نیاز است.

وی افزود: هزینه های سرمایه ای برای تولید احتمال دارد به 25 میلیارد دلار برسد و مالیات ها و پرداخت ها به دولت رومانی 45 میلیارد دلار باشد.

این مقام ارشد گفت: این یک احتمال است و تا پیش از آغاز حفر چاه ها و اثبات آن، نمی دانیم چه اتفاقی می افتد.

شرکت اکسون موبیل آمریکا و او ام وی پتروم اتریش سال گذشته اعلام کرده بودند که پس از حفاری در بلوک نپتون واقع در 170 کیلومتری سواحل رومانی و در عمق حدود یکهزار متری، یک ذخیره گازی که شاید بتوان آن را بزرگ ترین یافته گازی شان در دریای سیاه نامید، کشف کرده اند.

کد خبر 201320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =