توسعه همکاری شرکت ملی حفاری ایران و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان

اهواز _ شانا _ گروه نفت: رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان خواستار توسعه همکاری و هم افزایی بیشتر این انجمن و شرکت ملی حفاری ایران شد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس علی کرانی در نشست اعضای هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل سازندگان و صنعتگران استان اظهار کرد: سازندگان خوزستانی هم اکنون توان ساخت 70 درصد دستگاه های حفاری خشکی و 45 درصد دستگاه های دریایی را دارند.

وی افزود: با توجه به تعامل نزدیک میان سازندگان استان، شرکت ملی حفاری و دانشگاه ها افزود: این انجمن آمادگی لازم را برای تشکیل کارگروه ساخت و تعمیر دکل‌ها و تجهیزات حفاری دارد.

کرانی با اشاره به ارائه موفقیت های سازندگان استان خوزستان در تامین نیازهای صنعت نفت و حفاری در دهمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری و چهارمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان گفت: یکی از دستاوردهای همکاری نزدیک متخصصان شرکت ملی حفاری ایران و سازندگان خوزستان، ساخت نخستین دکل حفاری در استان بود که در نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری در بهمن ماه امسال رونمایی شد.

وی با بیان پیشنهادها و راهکارها در زمینه همکاری بیشتر سازندگان و صنعتگران استان خوزستان و شرکت ملی حفاری، در زمینه تامین نیازهای بخش های عملیاتی و  فنی مهندسی شرکت و حمایت و تقویت صنعتگران توضیح داد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان همچنین با اشاره به مبادله تفاهمنامه بین انجمن و جهاد دانشگاهی خوزستان برای بالابردن سطح کیفی تولیدات و استانداردهای صنعت نفت بویژه در بخش حفاری، انتظارات شرکت ملی حفاری و انجمن از یکدیگر، تعامل بیشتر با سازمان‌های متولی صنعت در استان برای بومی سازی نیازهای حفاری و حضور نماینده ملی حفاری در انجمن را یادآوری کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر حمایت و تقویت سازندگان استان، برگزاری نخستین گردهمایی سازندگان خوزستانی و ملی حفاری و مراکز علمی و پژوهشی کشور در اردیبهشت سال آینده را بسیار با اهمیت خواند.

مهندس حمید رضا گلپایگانی گفت:  این گردهمایی با هدف هم افزایی و آشنایی بیش از پیش سازندگان استان و دانشگاه هایی که شرکت ملی حفاری در پارک های علم و فناوری آنها دفتر پژوهشی دارد، برگزار می شود.

وی شرکت ملی حفاری ایران را از شرکت های پیشگام صنعت نفت در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی دانست و افزود: ساخت پنج دستگاه حفاری سنگین خشکی و افزون بر 18 هزار  و 500 قطعه پرمصرف کاربردی در دستگاه های حفاری و تجهیزات خدمات فنی و مهندسی در سال های اخیر، نشان دهنده توجه خاص این شرکت به استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی است.

گلپایگانی، همکاری میان بخش های مختلف این شرکت با سازندگان و صنعتگران استان و  مراکز علمی و پژوهشی کشور را خوب ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به هزینه های بالای حفاری، انتظار می رود سازندگان و صنعتگران استان بیش از پیش ارتقای کیفی قطعات و تجهیزات را همسو با کمیت تولیدات مورد اهتمام قرار دهند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ابراز امیدواری کرد گردهمایی آتی زمینه شتاب بخشی به بومی سازی تجهیزات و تامین 100 درصدی نیازهای صنعت حفاری را فراهم آورد.

وی حمایت از سازندگان داخلی و به خصوص استان  را از اولویت های این شرکت عنوان کرد و گفت: تقویت سازندگان و صنعتگران داخلی موجب رونق بخشی به کارگاه ها و شهرک های صنعتی استان و ایجاد فرصت های اشتغال خواهد شد.  

کد خبر 202516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =