توانمندی بالای سازندگان و دانش‌بنیان‌ها در تأمین کالای مورد نیاز حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال کالا، قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت را تأمین کنند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمید رضا گلپایگانی روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) در نشست هم‌اندیشی تولید دانش‌بنیان و صنعت حفاری در اهواز ضمن خیر مقدم و تبریک دهه امامت و ولایت به مدعوین گفت: ما از هم‌افزایی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای صنعت نفت اظهار کرد: افق صنعت حفاری به‌طور کامل روشن است و سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان با این چشم‌انداز و نگاه به فعالیت بیش از۷۰ دکل حفاری ملکی و برخورداری از تجهیزات خدمات یکپارچه فنی و تخصصی، می‌توانند با هم‌افزایی و ایجاد کنسرسیوم تا ده‌ها سال، فعالیت خود را تضمین و با امضای قراردادهای بلندمدت زمینه استقلال و خودکفایی کشور را همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مهیا کنند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: با وجود آنکه شرکت ملی حفاری تابع صنعت نفت است، کاملاً خودگردان اداره می‌شود و از بودجه و اعتبارات دولت استفاده نمی‌کند و از محل درآمدهای خود هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای‌اش را تأمین و پرداخت می‌کند.

گلپایگانی با این توضیح که تا پیش از پیروزی انقلاب، صنعت حفاری صددرصد وابسته به کشورهای غربی بود و از سوی آنها مدیریت می شد، افزود: این شرکت با تکیه بر متخصصان و کارشناسان داخلی و همیاری سازندگان و صنعتگران ایرانی، موفق شد افزون بر تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران، دانش فنی حفاری را در کشور بومی و ۷۰ درصد نیازهای این صنعت را از نظر قطعات و تجهیزات، ساخت داخل کند.

وی با بیان به اینکه ما پیشقراول حمایت از ساخت داخل هستیم و ریسک کار را می‌پذیریم و به‌دنبال کار کیفی هستیم، اظهار کرد: اولویت اصلی ما این است که نیازهای این صنعت را به‌طور کامل بومی‌سازی کنیم و در این ارتباط موضوع آموزش و پرورش نیروهای فنی و متخصص در اولویت برنامه‌هاست که در همین ارتباط ایجاد هنرستان صنعت حفاری را در دست پیگیری داریم.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه بهتر است نشست‌های هم‌اندیشی در زمینه تولید دانش‌بنیان به‌طور مستمر از سوی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، بانک‌ها و... به‌صورت دوره‌ای برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به‌وجود صنایع نفت، نیرو، حفاری و پتروشیمی در خوزستان، پیشنهاد ما به مسئولان استان، ایجاد ستاد توسعه دانش‌بنیان در استانداری است، همچنین ایجاد زیست‌بوم فناورانه بومی در استان مورد تأکید جدی است.

گلپایگانی نقشه راه شرکت در سند تحول را حذف فرآیندهای فسادزا، افزایش بهره‌وری و پاسخگویی به‌ نیازهای صنعت نفت اعلام کرد و گفت: اعتقاد و باور داریم گردش مته در کشور باید به پشتوانه کالای ایرانی باشد از این رو درگاه ورود سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت، مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت است و از سوی دیگر آسان‌سازی و اصلاح قوانین به‌منظور شتاب بخشیدن به‌ کار شرکت‌های دانش‌بنیان یک ضرورت است.

وی ضمن قدردانی از همکاران تلاشگر عملیاتی که در شرایط سخت آب و هوایی و گرمای ۶۰ درجه مشغول کار و تلاش هستند، گفت: کار در شرکت ملی حفاری ایران جهادی است و تعطیلی ندارد و در تمام روزهایی که بنا به شرایط گرما و گرد و غبار اداره‌ها استان تعطیل می‌شود، مدیران و کارکنان عملیاتی این شرکت تمام‌وقت در محل کار و در مناطقی که دستگاه‌های حفاری استقرار دارند انجام وظیفه می‌کنند.

نشست هم‌اندیشی تولید دانش‌بنیان و صنعت حفاری به‌ همت مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت و روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران روز سه‌شنبه (۲۱ تیرماه) با حضور مقام‌های استانی، مدیران مراکز علمی،  پژوهشی و دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان،  پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت حفاری، بانک‌ها و صنایع و معادن استان خوزستان و مدیران ارشد صنعت نفت و حفاری در ساختمان مرکزی  شرکت در اهواز برگزار شد.

کد خبر 459338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =