راهبرد صنعت حفاری ساخت قطعات پرمصرف در داخل کشور است

اهواز _ شانا _ گروه نفت: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر تمرکز این شرکت بر بومی سازی صنعت راهبردی حفاری، اظهار کرد: در این راستا در دهه اخیر ساخت قطعات پر مصرف و تجهیزات کاربردی این صنعت در دستور کار بوده است.

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس حمیدرضا گلپایگانی افزود: حمایت شرکت ملی حفاری از سازندگان و تولیدکنندگان داخلی موجب بومی سازی بسیاری از قطعات شده است.

وی با قدردانی از حضور سازندگان، تولیدکنندگان و مراکز دانشگاهی در نخستین هم اندیشی بومی سازی صنعت حفاری، هدف از برگزاری این همایش را بررسی چالش های درون سازمانی سازندگان، ارتباط دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی، تبیین رویکرد ها در راستای استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، سازندگان استان خوزستان و استان های همجوار و پیگیری و تداوم ارتباط موثر میان شرکت ملی حفاری با مراکز دانش بنیان و تولیدکنندگان در بهبود مستمر روند بومی سازی برشمرد.

گلپایگانی گفت: با همکاری دانشگاه ها و سازندگان داخلی روند بومی سازی پر شتاب دنبال می شود و گام های ارزشمندی در این جهت برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه تولید داخلی، بر لزوم تبیین برنامه بلند مدت تاکید و ادامه داد: داشتن استراتژی مشخص موجب می شود تا بتوانیم از ظرفیت های بالقوه داخل در جهت رشد و شکوفایی صنعت استفاده کنیم.

وی با بیان این که با توجه به توانمندهایی که در سازندگان، تولیدکنندگان و مراکز علمی و تحقیقاتی وجود دارد امکان ساخت 100 درصد نیازهای صنعت حفاری در کشور وجود دارد، اولویت اول شرکت ملی حفاری را تامین نیازهای صنعت نفت عنوان و افزود: صدور خدمات فنی مهندسی به خارج کشور نیز از برنامه های این شرکت به شمار می آید.

 
کد خبر 204564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =