دانش محوری کانون پیشرفت و توسعه صنعت حفاری است

اهواز _ شانا _ گروه عمومی: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: دانش محوری و مدیریت دانش، کانون پیشرفت و توسعه صنعت حفاری کشور است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

به گزارش خبرنگار شانا، مهندس حمیدرضا گلپایگانی در نخستین همایش مدیریت دانش در صنعت بالادستی نفت در اهواز افزود: دانش محوری، کانون پیشرفت و توسعه است و ما وظیفه داریم با فرهنگ سازی، بستر مدیریت دانش را در صنعت نفت کشور فراهم سازیم.

وی به پیشینه صنعت حفاری کشور اشاره کرد و گفت: صنعت حفاری نقش مهم و اساسی در اقتصاد کشور دارد که تا پیش از انقلاب در دست بیگانگان بود، اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، این صنعت استراتژیک در دست کارشناسان داخلی قرار گرفت.

گلپایگانی ادامه داد: صنعت حفاری، صنعتی دانش بنیان و انباشته از سرمایه های فکری کارکنان است و باید به منظور جلوگیری از ناشناخته ماندن دانش موجود سازمان به این موضوع توجه ویژه شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به اقدام های انجام شده در زمینه استقرار نظام مدیریت دانش اشاره و اظهار کرد: تشکیل مدیریت پژوهش فناوری و مهندسی ساخت، ایجاد واحد مدیریت دانش، تشکیل کارگروه مدیریت دانش متشکل از کارشناسان و متخصصان مدیریت های مختلف، برگزاری همایش های تخصصی، ارتقای فرهنگ، تهیه و تدوین اساسنامه کمیته عالی مدیریت دانش و ارتباط و تعامل با مراکز دانش بنیان در شرکت ملی حفاری ایران، از اقدام های این شرکت در زمینه پیاده سازی مدیریت دانش است.

وی درباره محورهای پژوهشی شرکت گفت: تهیه و تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت تجهیزات صنعت حفاری در بخش های خدمات ویژه، خدمات فنی، مجموعه های زیرساخت صنعت حفاری و تجهیزات دستگاه‌های حفاری، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، از روند مطلوب برخوردار بوده که به بی نیازی صنعت حفاری از بسیاری از قطعات و تجهیزات منجر شده است.

گلپایگانی افق آینده شرکت ملی حفاری ایران را روشن خواند و گفت: ارتقای کیفیت در ارائه بسته کامل عملیات حفاری و خدمات جنبی، صدور خدمات فنی مهندسی به خارج کشور، مشارکت بیشتر با دانشگاه‌ها و پارک های علم و فناوری، حضور در پروژه های ملی و بین المللی در چشم انداز آتی شرکت ترسیم شده است.

کد خبر 204523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =