ارزیابی ۵۰ مورد نیازهای فناورانه شناسایی‌شده در صنعت حفاری

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری گفت: در نشست هم‌اندیشی تولید دانش‌بنیان و صنعت حفاری، ۵۰ مورد از نیازهای فناورانه شناسایی‌شده‌ در کارگاه‌های تخصصی مطرح و از سوی کارشناسان و متخصصان بررسی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، این  نشست با حضور مقام‌های استانی، مدیران و رؤسای  مراکز علمی پژوهشی و دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان،‌ پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت حفاری، بانک‌ها و صنایع و معادن استان خوزستان و مدیران ارشد صنعت نفت امروز (سه‌شنبه، ۲۱ تیرماه) در ساختمان مرکزی این شرکت در اهواز برگزار شد.

محمد علی بیگ‌زاده، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساختمان شرکت ملی حفاری ایران، ضمن خیر مقدم به مدعوین گفت: در این نشست تخصصی که از سوی این شرکت برنامه‌ریزی و اجرایی  شده است، سه کارگاه (نشست) طراحی و تشکیل می‌شود که نشست اول به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به‌عنوان حلقه نخست اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: نشست دوم مختص سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است و نشست سوم مربوط به حامیان شامل مراکز دستگاه‌های دولتی، بیمه‌ها و مراکزی که می‌توانند تولید دانش‌بنیان را تسهیل کنند و انتظار می‌رود نتایج حاصل از خروجی این نشست‌ها و جمع‌بندی آنها برای رفع موانع و چالش‌ها و آسان‌سازی مسیر توسعه دانش‌بنیان در صنایع مختلف و از جمله صنعت حفاری مؤثر باشد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در معرفی جایگاه و ویژگی‌های این شرکت گفت: شرکت ملی حفاری ایران نخستین نهاد اقتصادی است که به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد و امروز حلقه مهمی در زنجیره تولید نفت و گاز در کشور به شمار می‌آید و در خط مقدم تولید و تحقق برنامه‌های صنعت نفت وظیفه بسیار مهمی به‌عهده دارد.

کد خبر 459297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =