ترموکوبل توربین های گازی بومی سازی شد

شانا_گروه عمومی: برای اولین بار ترموکوبل ساخت داخل روی توربین های راستون TA 1750 شرکت نفت فلات قاره در منطقه لاوان نصب شد.

به گزارش شانا، با هدف کاهش وابستگی و خودکفایی در ساخت تجهیزات صنعت نفت، ساخت ترموکوبل توربین های گازی از سوی متخصصان ایرانی به دنبال 18 ماه تحقیق و بررسی این محصول  و پس از انجام موفقیت آمیز آزمایش های مربوطه که همگی در داخل کشور و تحت نظارت موسسات معتبر مورد تایید شرکت  ملی نفت انجام شد و به تولید صنعتی رسید.

 ترموکوبل توربین های گازی تولیدی، اولین بار روی توربین های راستون TA 1750 شرکت نفت فلات قاره در  منطقه لاوان نصب شد و کارکرد آن مورد تایید مهندسان این منطقه قرار گرفت .

در مرحله بعد با توجه به کسب دانش و فناوری ساخت این محصول بیش از 10 نوع ترموکوبل توربین های گازی مختلف از سوی ارشناسان این شرکت طراحی، تولید و در پروژه های مختلف نصب شد که همگی مورد تایید بهره برداران صنعت نفت و گاز بوده است.

با توجه به بررسی میدانی برروی تجهیزات دوار موجود در کشور مشخص شد که یکی از  پر مصرف ترین قطعات در زمینه حسگرهای حرارتی است که سالانه بیش از 5 میلیون دلار برای کشور هزینه وارز بری دارد.

 واردات ترموکوبل توربین های گازی سالانه بیش از864هزار دلار هزینه را در پی داشت که با خودکفایی در ساخت این محصول صرفه جویی ارزی  مطلوبی حاصل خواهد شد.

 

 



کد خبر 205047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =