تعمیر توربین در منطقه عملیاتی آغار و دالان

شانا _ گروه نفت: توربین TB5000 منطقه عملیاتی آغار و دالان از سوی کارکنان ابزار دقیق این منطقه تعمیر شد و درسرویس قرار گرفت.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، کارت APU توربین TB5000 شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه آغار و دالان از سرویس خارج شده و لازم بود تعمیر آن از سوی کشور سازنده انجام شود؛ اما با توجه به نبودن پشتیبانی لازم از سوی شرکت سازنده، هزینه سنگین این کارت و صرف وقت زیاد برای تهیه آن، تعمیر کارت در دستور کار کارکنان ابزار دقیق منطقه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، کارکنان متخصص آغار و دالان در مدت چند روز موفق به تعمیر این کارت شدند و توربین TB5000 مجددا در سرویس قرار گرفت.

بر پایه این گزارش، پس از خارج شدن توربین از سرویس و بررسی لازم، ماژول مربوط به آزمایشگاه الکترونیک اداره برق ابزار دقیق دالان انتقال داده شد و پس از عیب یابی و تعویض قطعات معیوب و انجام تست های آزمایشی در آزمایشگاه، کارت توربین در سرویس قرار گرفت و صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ها انجام شد.

ماژول APU، سیگنال ارسالی از سیستم کنترل توربین را دریافت کرده و آن را آشکار می کند و سیگنال متناسب با سیگنال ورودی ساخته و به شیر برقی گاز ورودی اعمال می کند و موقعیت دقیق میزان باز بودن آن را نیز کنترل می کند. بروز مشکل در این کارت منجر به مشکلات گوناگونی در زمان راه اندازی، بارگذاری و پس از آن خواهد شد.

بر اساس این گزارش؛ با تعمیر این کارت، گام بلندی برای خودکفایی در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برداشته شد.  

کد خبر 207502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =