رسیدن به اهداف صنعت نفت نیازمند تعامل گروهی و کار مهندسی شده است

شانا _ گروه نفت: معاون وزیر نفت در امور مهندسی و خودکفایی تعامل با تمامی معاونت های وزارت نفت و دستگاه های ذی ربط را برای رسیدن به اهداف این معاونت ضروری دانست و گفت: امیدوارم که بتوانم با انجام وظیفه به اعتماد وزیر نفت در باره انتخاب خود پاسخ دهم.

به گزارش خبرنگار شانا، سید عماد حسینی، ظهر امروز (دوشنبه 29 مهر) در مراسم تودیع و معارفه معاونان وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، امور  بین الملل و بازرگانی  و امور مهندسی وزارت نفت با تشریح سابقه خود در صنعت نفت اظهار داشت: قانون، برنامه، نیروی انسانی و تئوری های این صنعت برای رسیدن به اهداف خود به فرآیند مهندسی نیاز دارند.

بر اساس این گزارش اصغر ابراهیمی اصل، معاون سابق مهندسی و خودکفایی وزارت نفت نیز با اشاره به سابقه و تجربه کاری خود از سال 1361 در صنعت نفت تاکنون اظهار داشت: تحریم های یکجانبه و ظالمانه غرب امروز باعث فشار به مردم ایران شده و این احتمال وجود دارد که این تحریم ها همچنان ادامه داشته باشد؛ از این رو بایستی سناریوهای مختلفی برای دور زدن آنها داشته باشیم. 

وی با بیان این که امروز توسعه اقتصاد و کسب درآمدهای ارزی ایران به لوکوموتیو صنعت نفت وصل شده است، گفت: مردم و رهبری عزیزمان امید دارند که این صنعت از گردنه تحریم ها به سرعت عبور کند.

ابراهیمی اصل با اشاره به این که تحریم ها کشورهای غربی با تحریم فروش بنزین آغاز و رفته رفته هوشمند و کنترل شده ادامه یافته است، گفت: در این میان بیشترین فشار این تحریم ها متوجه صنعت نفت  بوده، از طرفی هم اکنون توقع از این صنعت در امر ساختن اقتصاد بالا رفته و بایستی با فداکاری و تلاش بیش از پیش برای شکستن سد تحریم تلاش کنیم.

بر پایه این گزارش محسن خجسته مهر، معاون سابق وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری و قائم مقام جدید این معاونت نیز در این مراسم با تاکید بر این که همواره در اجرای کار اعتقاد به کار مفید داشته ایم، گفت: طی سال ها همکاری خود در این معاونت لزوما به دنبال کارهای حجمی نبوده بلکه همیشه در پی ارتقاء جایگاه علمی و مطالعاتی در این معاونت بوده ایم.

وی گفت: امروز با توجه شرایط ویژه ای که صنعت نفت در آن به سر می برد نمی توان با مدل های قدیمی کار را پیش برد، لذا بایستی با برنامه ریزی دقیق و پیچیده و مدل های بین المللی به فکر اجرای پروژه ها در صنعت نفت بود.

خجسته مهر با یادآوری این که پیش از انقلاب اکثر چاه های نفت به طور متوسط روزانه 25 هزار بشکه تولید داشتند، ادامه داد: امروز با پیر شدن مخازن نفتی برای تحقق این میزان تولید باید حداقل 13 حلقه چاه حفاری کرد و این امر حکایت از افزایش مشکلات کار در این صنعت دارد، از طرف دیگر نباید از افزایش هزینه ها درصنعت نفت به راحتی گذشت زیرا بعد از انقلاب اسلامی هزینه هر بشکه نفت نهایتا 20 سنت بود در حالی که هم اکنون این رقم گاها به 3 دلار رسیده است.

وی صدور 80 پروانه تولید و توسعه میدان های نفت و گاز، جلوگیری از اجرای آیین نامه های که با سیاست ها اصل 44 مغایرت داشت، کمک به مجلس در تدوین برنامه پنج ساله پنجم در حوزه صنعت نفت، تولید صیانتی، هدفمند شدن سرمایه گذاری ها و تدوین برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در معاونت برنامه ریزی و نظارت برا منابع هیدروکربوری اعلام کرد.

معاون سابق وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری از تهیه احکام برنامه لایحه بودجه سال 1393 خبر داد و گفت: در سال آینده در این بودجه تحولات ساختاری اساسی پیش خواهد آمد.

کد خبر 208853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =