آخرین دستگاه حفاری مکانیکی شرکت ملی حفاری ایران تمام برقی شد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: در راستای ارتقای کیفی و روزآمد شدن دکل های حفاری خشکی شرکت ملی حفاری ایران، آخرین دستگاه حفاری مکانیکی این شرکت تمام برقی شد.

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران روز شنبه (2 آذر) در گفت و گو با خبرنگار شانا در این باره توضیح داد: دستگاه حفاری 13 از سری دستگاه های قدیمی شرکت موسوم به «قدر» بود که با تغییر سامانه ها و بازسازی اساسی به دستگاه 20 فتح ارتقا و در ردیف دستگاه های جدید با کارآیی بالا قرار گرفت.

 

بابک زنگنه اظهار کرد: ناوگان حفاری این شرکت در مجموع  7 دستگاه حفاری مکانیکی در اختیار داشت که در چند سال اخیر تمامی آنها ارتقای کیفی یافته و به روز شدند.

 

وی افزود: پروژه روزآمد کردن این دستگاه ها شامل ارتقای سازه دکل، تعویض دراورکس ( سامانه نیروی محرکه دکل)، نصب تاپ درایو ( گرداننده فوقانی)، تصفیه سیال،  ژنراتورهای جدید تولید برق، سامانه کنترل برق (SCR) و ارتقای سامانه های میکانیکی، الکتریکی و هیدرولیکی بوده است.

 

زنگنه با اشاره به این که بازسازی و نوسازی  دستگاه 13 قدر در مدت  5 ماه انجام شد، گفت: دستگاه جدید 20 فتح هم اکنون در شمار دستگاه های حفاری نیمه سنگین خشکی قرار دارد و قابلیت بکارگیری در حفاری چاه های توسعه ای و تعمیری تکمیلی را دارد.   

 

مدیر بازسازی و نوسازی دستگاه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران درباره ارتقا و روز آمد شدن دستگاه های نیمه برقی ناوگان این شرکت موسوم به «نصر» اظهار کرد: این دستگاه ها نیز در سال های اخیر تمام برفی و به دستگاه های حفاری پیشرفته شرکت موسوم به « فتح» ارتقا یافته اند.

 

وی افزود: تنها دو دستگاه 75 و 78 از این دسته باقیمانده که برنامه بازسازی و ارتقای کیفی آنها نیز در دستور کار تعریف شده است.

 

شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که هم اکنون 74 دستگاه حفاری خشکی و دریایی در اختیار دارد.

 

این شرکت با توجه به برخورداری از تجهیزات مناسب، دانش روز و نیروهای مجرب، بخش وسیعی از عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت را در مناطق خشکی و دریایی 10 استان نفت خیز کشور بر عهده دارد.  

کد خبر 209772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =