خط لوله نفت کی استون آمریکا به بهره برداری رسید

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ترنسکندا روز گذشته (دوشنبه 18 آذر) از آغاز به کار خط لوله نفتی جدید کی استون در آمریکا با ظرفیت انتقال روزانه 700 هزار بشکه نفت خام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت ترنسکندا، سازنده تاسیسات نفت و گاز، روز گذشته (دوشنه 19 آذر) اعلام کرد که این شرکت بهره برداری از خط لوله نفت جدید کی استون یا «گالف کوست» (Gulf Coast) با ظرفیت روزانه 700 هزار بشکه در روز را آغاز کرده است.

این شرکت به زمان دقیق آغاز بهره برداری تجاری از این خط لوله اشاره ای نکرد.

شان هاوارد، سخنگوی این شرکت گفت: عملیات پر کردن خط لوله با نفت روز شنبه آغاز شده است و برای تکمیل نیاز به سه میلیون بشکه نفت خام دارد.

این خط لوله شاخه جنوبی پروژه بحث برانگیز خط لوله کی استون ایکس ال شرکت ترنسکندا به شمار می رود که نفت خام را از پایانه  نفتی کوشینگ در ایالت اوکلاهوما به پالایشگاه های تگزاس در امتداد سواحل خلیج مکزیک منتقل می کند.

پایانه کوشینگ به عنوان مرجعی برای معاملات آتی شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.

خط لوله 36 اینچی گالف کوست با طولی حدود 485 مایل (780 کیلومتر) از کوشینگ اوکلاهوما آغاز می شود و به سمت جنوب تا ندرلند در ایالت تگزاس امتداد دارد و قرار است این خط لوله در خدمت بازار نفت خلیج مکزیک باشد.

پروژه 48 مایلی (77 کیلومتر) هیوستون لترال نیز نام پروژه الحاقی در دست ساخت دیگری است که قرار است نفت را به پالایشگاه های ناحیه هیوستون انتقال دهد.

ساخت خط لوله گالف کوست از ماه اوت سال 2012 آغاز شد و زمان بهره برداری نهایی آن پایان سال 2013 برآورد شده بود.

ظرفیت انتقال اولیه پروژه گالف کوست 700 هزار بشکه نفت در روز است و این ظرفیت قابل افزایش به 830 هزار بشکه نفت در روز به پالایشگاه های خلیج مکزیک است.

کد خبر 210375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =