امضای 5 قرارداد پژوهشی میان مناطق نفت خیز جنوب و مراکز علمی و پژوهشی

اهواز _ شانا _ گروه نفت: 5 قرارداد پژوهشی در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مراکز علمی و پژوهشی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، تدوین دانش فنی، ساخت و بررسی عملکرد نانو افزایه ها در کاهش تقابلات سازندهای رسی و شیلی با سیال حفاری و کاهش جذب آب و تورم آنها و تولید نیمه صنعتی افزایه های مذکور با اعتبار 17 میلیارد و 800 میلیون ریال از  جمله این قراردادها است که با پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید. 

قرارداد دیگر  با موضوع تدوین دانش فنی، ساخت و بررسی عملکرد نانو افزایه های روان کننده و تولید نیمه صنعتی و ارزیابی آنها در شرایط میدانی با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون ریال، با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

قرارداد دستیابی به دانش فنی تولید نانوسیالات به منظور بکارگیری در مبدل های حرارتی و برج های خنک کننده با هدف افزایش راندمان انتقال حرارت نیز یا اعتبار 5 میلیارد ریال، با پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

همچنین قرارداد انجام مطالعه پایه به منظور انجام تغییرات لازم در واحد بهره‌برداری موجود آب‌تیمور برای کاهش میزان H2S نفت خام به 15ppm با اعتبار 5 میلیارد و 320 میلیون ریال با پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی کرج امضا شد.

در حاشیه این نمایشگاه، قرارداد تدوین دانش فنی و تولید انبوه مته حفاری PDC بدنه ماتریکسی اندازه 1.2-8 اینچ نیز با پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان امضا شده است و اعتبار آن 170 میلیارد ریال است.

پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور 200 شرکت و سازنده داخلی در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار شده است.

 

 

کد خبر 211611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =