۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
  • کد خبر: 213370
عراق برای صادرات نفت به سودان اعلام آمادگی کرد

شانا _ گروه بین الملل: دولت عراق در نظر دارد با تأمین نفت مورد نیاز کشور سودان، بازار فروش نفت خود را در آفریقا توسعه دهد.

به گزارش پایگاه خبری سودان تریبون، حسین الشهرستانی، معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی از تمایل کشورش برای تأمین نفت خام مورد نیاز سودان و نیز همکاری برای ساخت یک پالایشگاه نفت در این کشور خبر داد.

در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الشهرستانی آمده است که بغداد از مردم سودان در حوزه های سیاسی و اقتصادی حمایت می کند.

مقام های عراقی این بیانیه را پس از ملاقات معاون نخست وزیر  عراق با ژنرال محمد عطا ال مولا عباس، رئیس سرویس های امنیتی و اطلاعاتی سودان به عنوان رئیس هیئت سودانی در بغداد، منتشر کردند.

سودان تریبون به نقل از رویترز نوشت: مولا عباس به عنوان نماینده عمر حسن البشیر، رئیس جمهوری سودان، از عراق دیدار کرد.

در بیانیه دفتر شهرستانی آمده است: دو طرف برای تقویت روابط دو جانبه و بهبود راهکارهای صادرات نفت عراق به سودان مذاکره کردند.

سلیح التمیمی، سفیر عراق در خارطوم ماه گذشته میلادی از تمایل عراق برای همکاری در بخش نفت سودان و سرمایه گذاری بغداد در ساخت پالایشگاه جدید نفتی در سودان خبر داد.

لازم به یادآوری است که در اواخر سال 2013 کمبود سوخت پایتخت سودان را فلج کرد و مقام های این کشور این مسئله را ناشی از تأخیر در ارسال محموله های نفتی از خارج عنوان کردند.

پس از جدایی سودان از سودان جنوبی، دسترسی نداشتن این کشور به منابع نفتی در کنار کمبود سوخت، منابع مالی این کشور را به شدت کاهش داد و تأمین و واردات کالاهای مورد نیاز از جمله سوخت را با مشکل رو به رو ساخت.
کد خبر 213370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =