گردهمایی ستادهای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران برگزار شد

شانا _ گروه نفت: گردهمایی سراسری ستادهای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی در گردهمایی سراسری ستادهای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران که صبح امروز (شنبه؛ 17اسفندماه ) با حضور معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت، قائم مقام وزیر نفت و برخی  مدیران ارشد صنعت نفت برگزار شد، گفت: آموزه های قرآن افزون بر تاثیر در زندگی شخصی، در زندگی سازمانی افراد نیز کاربرد دارد.

وی به تاثیرات آموزه های قرآنی در روابط سازمانی اشاره و تصریح کرد: افرادی که آموزه های اسلام را سرلوحه خود قرار می دهند، به  یقین انجام وظایف سازمانی را بخشی از تکالیف خود می دانند و منافع سازمان را بر منافع شخصی خود اولویت می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که یکی ازفرایض الهی موکد در اسلام فریضه نماز است، گفت: نماز، مراسم فضیلت و پاکی روح و فکر است که انسان را از فرو افتادن در ورطه آلودگی‌ها مصون نگاه می‌دارد.

جوادی به آثار مفید و مثبت فردی و اجتماعی نماز جماعت اشاره و تصریح کرد: نظم وانضباط، اتحاد، وقت شناسی، ایجاد همبستگی و همدلی، شناخت مومنین، شناخت مشکلات و یافتن راهکارها از فواید نماز جماعت است.

معاون وزیر نفت، تکامل روح و روان، درخشش نور امید و تقویت اراده را از مهمترین و برجسته‌ترین تاثیرات نماز برای ‌انسان عنوان کرد.

 فعالیتهای ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران 

بر پایه این گزارش جعفر مدنی زادگان، مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت و رئیس ستاد اقامه نماز این شرکت نیز در این مراسم با تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این ستاد، طراحی و تولید مجموعه هایی از آموزش احکام نماز، تهیه مجموعه کلیپهای احکام روز و فوائد روزه، رایزنی با گروههای نمایش صحنه ای و خیابانی برای اجرای نمایشهای متناسب با مناسبتهای سال و پیگیری و بستر سازی برای انتشار نشریه اختصاصی نماز و امر به معروف و نهی از منکر را از جمله از فعالیتهای ستاد مرکزی اقامه نماز شرکت ملی نفت است.

وی برگزاری مرحله نخست المپیاد قرآنی، تهیه نرم افزار اختصاصی جهت تهیه بانک نخبگان و فعالان قرآنی، آماده سازی کتابچه آشنایی با موضوعهای قرآنی و برگزاری مسابقات کتابخوانی و قرآنی از دیگر فعالیتهای ستاد اقامه نماز شرکت ملی نفت به شمار می آید، گفت: ایجاد دارالقرآنها و برگزاری مسابقات قرآنی می تواند در توسعه نماز در صنعت نفت آثار مثبتی داشته باشد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد  اقامه نماز  با تاکید بر تاثیر اقدامهای فرهنگی بر روند کارایی کارکنان صنعت نفت گفت: با توجه به این که مخاطبان ائمه جماعات صنعت نفت از قشر تحصیلکرده و دانشگاهی هستند، لازم است مطالعه همواره در دستور کار آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور ائمه جماعات در منطقه های عملیاتی صنعت نفت افزود: لازم است ائمه جماعات صنعت نفت ضمن ارتباط با مفسران قرآنی، ارتیاط عمیق تری با قرآن داشته باشند.

بر اساس این گزارش، عصر امروز کارگاههای روسا، دبیران، رابطین و ائمه جماعات در مراسم گردهمایی سراسری ستادهای اقامه نماز شرکت ملی نفت ایران با حضور جمع کثیری از روحانیون و ائمه نماز شرکت ملی نفت ایران در مجموعه ورزشی و آموزشی شماره یک نفت، برگزار خواهد شد.

کد خبر 213564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =