تلاش سونورو کانادا برای بهره‌برداری از ماسه‌های نفتی عراق

شانا _ گروه بین‌الملل: شرکت سونورو کانادا از مذاکرات خود با مقامهای عراقی برای بهره‌برداری از ذخایر ماسه های نفتی این کشور حاشیه خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس اینترنشنال، سونورو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در سه ماه نخست سال 2014 با مقامهای عراقی در باره اکتشاف، تولید و توسعه ذخایر ماسه‌های نفتی این کشور گفتگو کرده است.

این بیانیه همچنین تصریح می‌کند که مقامات عراقی واکنش مثبتی به این پیشنهاد سونورو نشان داده‌اند و تاکید کرده‌اند که صدور مجوز برای اجرای چنین پروژه‌ای امکان‌پذیر است.

این شرکت کانادایی اگرچه در بیانیه خود نسبت به امکان اکتشاف ذخایر ماسه‌های نفتی در عراق ابراز خوشبینی کرد اما اظهار داشت که هیچ ضمانتی برای صدور مجوز این پروژه از سوی دولت عراق وجود ندارد.

سونورو همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در اواخر ماه جاری میلادی تاکید کرده است که انتظار دارد به دلیل تشکیل دولت جدید عراق، شاهد تاخیرهایی در روند نهایی کردن پیشنهاد بهره‌برداری از ذخایر ماسه‌های نفتی باشد.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اوپک، تولید نفت عراق در ماه فوریه 2014، 13 درصد نسبت به ژانویه افزایش داشته و به 3.3 میلیون بشکه نفت در روز رسیده است.
کد خبر 214436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =