آغاز تولید زودهنگام از میدان نفتی آذر در نیمه نخست سال 94

شانا_ گروه نفت: تولید زودهنگام نفت از میدان مشترک آذر به میزان 30 هزار بشکه در روز حداکثر در نیمه نخست سال 94 محقق می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در بازدید اخیر خود از میدان مشترک آذر در استان ایلام، پیمانکار طرح را به حداقل 16 ساعت فعالیت در طول روز ملزم و بر ضرورت پیشبرد کار مطابق با برنامه زمانی تاکید کرد.

عبدالرضا حاجی حسین نژاد، فعالیت پیمانکاران طرح را در دو ماهه اخیر مطلوب ارزیابی کرد و ضمن تأکید به پرهیز از تشریفات و توجه جدی به هرچه بیشتر عملیاتی شدن پروژه، به پیمانکار عملیات خاکی طرح تکلیف کرد، ظرف مدت 48 ساعت پس از این بازدید، فعالیت خود را به دو شیفت کاری در روز افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، پیشرفت مناسب و بر اساس برنامه طرح توسعه میدان مشترک آذر طی ماه های اخیر و الزام پیمانکاران این طرح به حداقل 16 ساعت فعالیت در دو شیفت کاری در هر روز، بیانگر شتاب بخشی در توسعه این میدان نفتی است.

پیشرفت پروژه احداث خط لوله انتقال نفت و گاز تولیدی از این میدان که از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز شده است، در دوره زمانی یاد شده به 8.5 درصد رسیده و مطابق با برنامه بوده است، به این ترتیب با تحقق تولید زودهنگام این میدان، نفت از طریق این خط لوله به واحد بهره برداری دهلران ارسال می شود.

گروه کاری دیگری که مسئول ساخت 10 سلر و نصب تأسیسات سرچاهی است، از نهم فروردین ماه امسال آغاز به کار کرده است و پیش بینی می شود با محقق شدن تولید زودهنگام از این میدان در مرحله اول و سفارش به موقع خرید کالا، تاخیر پیش آمده در توسعه میدان جبران شود.

طرح توسعه میدان مشترک آذر با هدف تولید زوهنگام 30 هزار بشکه نفت در روز و تولید نهایی 65 هزار بشکه به کارفرمایی شرکت مهندسی و توسعه نفت و توسط پیمانکاران ایرانی دنبال می شود.

میدان آذر در بلوک اناران در دماغه کوه های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق در قسمت جنوب غربی ایلام، بین دو شهر مهران و دهلران قرار دارد. این میدان، یکی از میدان های هیدروکربوری مشترک با کشور عراق و در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر مهران واقع شده است. 

کد خبر 215841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =