معرفی 40 طرح فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت در نمایشگاه نوزدهم

شانا_ گروه نفت: آخرین پیشرفت‏ها، دستاوردها و نتایج حاصل از فعالیت‏های محققان و پژوهشگران پژوهشگاه صنعت نفت در قالب 40 طرح برتر فناورانه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه می شود.

به گزارش شانا، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: پژوهشگاه با شعار "پژوهش فناورانه، محور توسعه پایدار" در نوزدهمین نمایشگاه نفت حاضر می شود. 

حمیدرضا کاتوزیان با اشاره به همسویی پژوهشگاه با سیاست‏های کلان صنعت نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت گزیده ای از دستاوردهای فناورانه خود را با رویکردی نوین در سه بخش "تولید و استفاده بهینه از ذخایر راهبردی نفت و گاز"، "ارائه و توسعه فناوری‏های نوین در صنایع" و "توسعه پایدار با صیانت از منابع" در نوزدهمین نمایشگاه در معرض دید علاقه‏ مندان قرار می دهد.

وی از طراحی نخستین پایلوت ازدیاد برداشت در کشور، مدلسازی سه بعدی و تعیین سیستم‏های هیدروکربوری در خلیج فارس و دریای عمان، طراحی پالایشگاه‏های کوچک کاندنسیت، طراحی پایه واحد بازیافت گوگرد، طراحی و توسعه سامانه مایکرو CHP و ارائه راهکار جهت کنترل و کاهش خوردگی به عنوان مهم‏ترین طرح‏هایی که در این نمایشگاه ارائه می شود نام برد.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان قطب پژوهشی صنعت نفت تا امروز توانسته است فناوری‏های زیادی را خلق و بومی سازی کند، گفت: با این حال، وجود ظرفیت‏هایی در صنعت نفت می‏تواند پای شرکت‏های دانش بنیان را به عرصه تجاری سازی باز کند.

توافقنامه تاسیس 3 شرکت دانش بنیان امضا می شود

به گفته وی، در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، توافقنامه مشارکت با بخش خصوصی برای تاسیس سه شرکت دانش بنیان به امضا می رسد و به این ترتیب تعداد شرکت‏های دانش ‏بنیان این مرکز به چهار شرکت افزایش خواهد یافت.

علاوه بر توافقنامه ‏ها با شرکت‏های دانش بنیان، در حاشیه این نمایشگاه به منظور رفع نیاز‏های پژوهشی و تحقیقاتی صنعت و واحد‏های عملیاتی، چندین تفاهم نامه‏ و قرارداد داخلی و خارجی در غرفه پژوهشگاه با دیگر شرکا امضا خواهد شد که از مهمترین آنها می توان به امضای قرارداد پردیس ‏های پژوهشی این مرکز با شرکت نفت فلات قاره، شرکت نفت مناطق مرکزی، مناطق نفت خیز جنوب، مدیریت اکتشاف، ملی حفاری، شرکت ملی گاز، خطوط لوله و مخابرات، پالایش و پخش و چند طرف خارجی اشاره کرد.

رونمایی از اولین پورتال چهار زبانه حوزه نفت و گاز

بر اساس این گزارش، رونمایی از اولین پورتال چهار زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی، روسی) حوزه نفت و گاز با حضور نعمت الهی، رییس اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در دستور کار این مرکز قرار دارد.

واحد خبر و ارتباطات پژوهشگاه صنعت نفت امسال به صورت متمرکز برای اولین بار در راستای اطلاع رسانی از آخرین اقدامات، خدمات و دستاوردهای پژوهشگاه و پوشش رویدادها به صورت آنلاین فعالیت می کند.

تمامی اخبار، گزارشها، مصاحبه ها و تصاویر خبری پژوهشگاه صنعت نفت از روز 16 اردیبهشت ماه سال جاری تا پایان ایام نمایشگاه بر روی وب سایت این مرکز به آدرس www.ripi.ir برای عموم علاقه مندان موجود است.

 

کد خبر 215878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =