حفاری دو حلقه چاه در میدان آذر 20 روز دیگر به اتمام می رسد

اهواز _ شانا _ گروه نفت: سفر مته های دو دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران به عمق میدان نفتی آذر تا 20 روز آینده به پایان می رسد.

کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران می گویند براساس مطالعات و بررسی تخصصی حداکثر تا 20 دیگر، حفاری دو حلقه چاه شامل یک حلقه توصیفی و یک حلقه توسعه ای در میدان آذر به اتمام می رسد. 

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، روز پنجشنبه ( 11 اردیبهشت) در گفتگو با خبرنگار شانا در این ارتباط توضیح داد: عملیات حفر نخستین حلقه چاه ارزیابی در این میدان با دستگاه حفاری فوق سنگین پیروز (سوپر ریگ)، اواخر آبان ماه سال 91 کلید خورد.

مهندس محمدرضا تاکایدی با اشاره به این که هم اکنون علاوه بر دستگاه حفاری فوق سنگین پیروز، دستگاه سنگین 35 فتح نیز در این موقعیت در حال حفاری است، گفت: این شرکت در قالب قرارداد با شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (اویک)، حفاری یک حلقه چاه توصیفی ( ارزیابی) و شش حلقه چاه توسعه ای در میدان آذر را برعهده دارد.

وی افزود: این پروژه به صورت کلید در دست ( EPDS ) اجرا می شود و مهندسی، پشتیبانی و تامین کالا و مواد، بر عهده شرکت ملی حفاری است و برای شتاب بخشیدن به تحقق برنامه، در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن تعداد دکل های حفاری به چهار دستگاه در نیمه دوم سال جاری هستیم.

تاکایدی با بیان این که حفاری در میدان آذر با توجه به نوع سازندها دارای شرایط خاص است، اظهار کرد: در این پروژه بیش از ٣١ هزار متر حفاری پیش بینی شده است. 

وی گفت: این در حالی است که حفاری چاه اکتشافی میدان آذر نیز چند سال پیش با بکارگیری دستگاه حفاری ٤٨ فتح از سوی شرکت ملی حفاری ایران انجام شده بود.

در میدان نفتی آذر قرار است ١٩ حلقه چاه حفاری شود که حفاری دو حلقه چاه به شرکت نفت و گاز پرشیا، 7 حلقه به شرکت ملی حفاری ایران و ١٠ حلقه به شرکت گلوبال پتروتک واگذار شده است.

میدان نفتی آذر یکی از میدان های مشترک با کشور عراق است که 2 میلیارد و ٥٠٠ میلیون بشکه نفت درجا دارد و در ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام واقع شده است.

کد خبر 216290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =