ششمین سمینار بین المللی اوپک در وین برگزار می شود

شانا ـ گروه بین الملل: وین اتریش سیزدهم و چهاردهم خرداد ماه 1394 میزبان ششمین سمینار بین المللی اوپک با عنوان «نفت - موتور توسعه جهانی» خواهد بود.

به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ششمین سمینار بین المللی اوپک سوم و چهارم ژوئن 2015 (۱۳ و ۱۴ خرداد 1394) در کاخ هافبورگ وین اتریش برگزار خواهد شد.

عنوان این سمینار «نفت - موتور توسعه جهانی» اعلام شده است.

این سمینار به بررسی طیفی از مسائل مربوط به انرژی با شرکت وزیران، مدیران عامل شرکت های نفتی، نمایندگان سازمان های بین المللی، متخصصان دانشگاهی و کارشناسان بخش صنعت خواهد پرداخت.

عناوین مورد بحث در این سمینار شامل چشم انداز جهانی انرژی، ثبات بازار، سرمایه گذاری های نفتی، فناوری و محیط زیست و وضعیت اقتصاد جهانی می شود.

برگزاری ششمین سمینار جهانی اوپک همسو با تعهدات بلندمدت این سازمان برای یک بازار جهانی نفت باثبات و ایمن است که این هدف با تشویق همکاری و گفت و گو میان سهامداران این صنعت از سراسر جهان محقق می شود.

سمینارهای بین المللی اوپک یکی از قدیمی ترین رویدادهای انرژی در جهان به شمار می آید که وزیران نفت کشورهای عضو و غیر عضو اوپک، رئیسان نهادهای بین المللی، مدیر عامل های شرکت های نفتی دولتی و بین المللی، مدیران دیگر صنایع، نهادهای مشهور علمی، تحلیلگران و نماینگان رسانه های جهانی را گردهم می آورد.

اوپک این سمینارهای را که از سال 2001 آغاز شده است، با هدف ایجاد انگیزه تازه در صنایع کلیدی و توسعه راه های کنونی و ایجاد راه های جدید برای انجام مذاکرات و همکاری در بخش های مختلف انرژی برگزار می کند.

پنجمین سمینار بین المللی اوپک شامل چهار نشست کلی با عنوان های «چشم انداز انرژی جهان»، «نفت و اقتصاد جهانی»، « ظرفیت های توسعه و سرمایه گذاری» و «محیط زیست و سیاست ها» و همچنین یک نشست گروهی با موضوع «نفت برای پیشرفت و همکاری» برگزار شد.

چهارمین سمینار بین المللی اوپک با شعار «نفت: تضمین ثبات در آینده و پایداری» در مارس 2009، سومین دوره این رویداد با شعار «اوپک در عصرجدید انرژی: چالش ها و فرصت ها»، دومین دوره در سپتامبر 2004 و با شعار «نفت در جهانی مستقل» و نخستین دوره آن در سپتامبر 2001 با شعار «حرکت به سوی آینده پایدار انرژی» برگزار شده است.

برگزاری چنین سمینارهایی به وسیله اوپک تازگی ندارد، بلکه پیش تر در دهه های 1970 و 1980 میلادی این سازمان سمینارهایی برگزار می کرد که هر یک از آن ها بسته به زمان خود عنوان و موضوع خاصی داشتند.

سمینارهای سال های 1977، 1979 و 1981  به ترتیب با تمرکز بر موضوع هایی با عنوان «شرکت های ملی نفت»، «آینده بازارهای انرژی»، «انرژی و توسعه» برگزار شده است.

اوپک همچنین در سال 1992 یک سمینار سه روزه با عنوان محیط زیست به منظور نگاهی عمیق به این موضوع و همکاری با بخش های انرژی و کمک به آماده سازی برگزاری کنفرانس محیط زیست و توسعه (نشست زمین) سازمان ملل متحد در همان سال، برگزار کرد.

کد خبر 217362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =