وزیر نفت تهران را به مقصد وین ترک کرد

وزیر نفت به‌منظور شرکت در هشتمین سمینار دو روزه بین‌المللی اوپک، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه) به‌منظور شرکت در هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار است پنجم و ششم ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۴ و ۱۵ تیرماه) در کاخ تاریخی هوفبورگ وین برگزار شود، عازم اتریش شد.

هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کاخ هوفبورگ وین با عنوان «انتقال پایدار و فراگیر انرژی» برگزار می‌شود، این سمینار از رویدادهای مهم در تقویم انرژی جهان است که با تسهیل بحث درباره مسائل مهم تأثیرگذار بر صنعت نفت، همکاری و گفت‌وگو میان ذی‌نفعان انرژی را تقویت می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این سمینار شامل وزیران کشورهای عضو اوپک، کشورهای حاضر در بیانیه همکاری و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت و مصرف‌کننده انرژی، همچنین رؤسای سازمان‌های بین المللی، مدیران شرکت‌های انرژی و... هستند.

هشتمین سمینار بین‌المللی اوپک بر مسائل کلیدی مربوط به گذار انرژی از جمله امنیت انرژی، فناوری، مسائل محیط زیستی، توسعه پایدار، سیاست‌های انرژی و ... متمرکز خواهد بود.

هیثم الغیص، دبیرکل اوپک درباره برگزاری این سمینار گفته بود: سمینار بین‌المللی اوپک هم از نظر  شمار شرکت‌کنندگان و هم سطح بالای بحث‌هایی که درباره مسائل مهم تأثیرگذار بر بخش انرژی به‌ویژه در این برهه حساس در صنعت جهانی انجام می‌شود، سابقه درخشانی دارد.

اوپک از سال ۱۹۶۹ سمینارهایی برگزار کرده است، با این حال نخستین سمینار از سری سمینارهای بین‌المللی کنونی در سال ۲۰۰۱ برگزار و پس از آن در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ تکرار شد.

«حرکت به سوی آینده پایدار انرژی»، «نفت در جهانی مستقل»، «اوپک در عصر جدید انرژی: چالش‌ها و فرصت‌ها»، «نفت: تضمین ثبات در آینده و پایداری»، «نفت؛ تضمین شکوفایی، حمایت از پایداری» و «نفت - موتور توسعه جهانی»، «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» به‌ترتیب شعارهای نخستین تا ششمین دوره سمینار بین‌المللی اوپک بوده است.

در هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک که ۲۰ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۸ (۳۰ و ۳۱ خردادماه ۱۳۹۷) با موضوع «نفت؛ همکاری برای آینده‌ای پایدار» برگزار شد، ۹۵۰ شرکت کننده از بیش از ۵۰ کشور، حدود ۸۰ سخنران، ۶۰ وزیر و مدیرعامل، ۱۹ حامی مالی، ۲۰ غرفه‌دار و بیش از ۲۰۰ روزنامه‌نگار و تحلیلگر حضور داشتند.

کد خبر 475150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =