ساخت دومین سکوی تولیدی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی پایان یافت

با نصب دومین سکوی فرآورش فازهای 15 و 16 طی یک ماه آینده، یکی دیگر از طرحهای دارای اولویت بهره برداری در میدان مشترک پارس جنوبی به مراحل راه اندازی نزدیک شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، سکوی 2800 تنی فاز 15 پارس جنوبی پس از انجام مراحل موفقیت آمیز ساخت و اجرای آن، امروز از یارد عملیاتی شرکت صف (صنایع فراساحل) در بندرعباس بارگیری و برای اعزام به موقعیت دریایی این بلوک دریایی آماده شد.

سازه فراساحلی فاز 15 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز، منابع برداشت شده از مخزن مشترک گازی با کشور قطر را به پالایشگاه واقع در بخش خشکی عسلویه که در فاصله 115 کیلومتری از موقعیت دریایی قرار دارد منتقل خواهد کرد .

این تجهیز دریایی که تمامی مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت صنایع فراساحل ایران (صف) و با حضور متخصصان ایرانی انجام گرفته است به وزن تقریبی 2800 تن بوده و پایه فلزی آن نیز که پیش از این نصب شده، 1700 تن وزن دارد.

این دومین سکوی طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است که پس از اتمام مراحل بارگیری، توسط کشتی نصاب در موقعیت چاههای حفاری شده این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی استقرار خواهد یافت تا پس از اجرای مراحل پیش راه اندازی، عملیات رسمی خود را برای تولید از این بلوک گازی آغاز کند.

پروژه فازهای 15 و 16 میدان گازی مشترک با کشور قطر با هدف تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 1.05 میلیون تن گاز مایع ال پی جی در سال، یک میلیون تن اتان در سال و تولید روزانه 400 تن گوگرد طراحی شده است.

کنسرسیومی از شرکتهای ایرانی به رهبری شرکت آریا نفت شهاب مجری توسعه بخشهای خشکی و دریایی این پروژه هستند.

کد خبر 218880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =