شرکت ملی گاز به نسلهای جدید توپک هوشمند تجهیز می شود

نسلهای جدید توپک هوشمند در مسیر ورود به چرخه تجهیزات شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: در حال حاضر دانش فنی 2 نسل از توپک های هوشمند که از جمله توپک های تمیز کننده بوده، داخلی سازی شده و کلیات آن در جلسه شورای پژوهش، مورد تایید قرار گرفته است.

سعید پاک سرشت افزود: پیشنویس قرارداد توسعه دانش فنی توپک های هوشمند TFI و EGP با همکاری شرکت انتقال گاز ایران در حال تدوین است.

وی تصریح کرد: توسعه دانش فنی توپک TFI بر اساس نقشه راهی با همکاری دانشگاه تهران تدوین و به تایید شرکت انتقال گاز نیز رسیده است، این تجهیز، برای بررسی برخی نقص های خاص خطوط لوله تولید می شود.

وی تصریح کرد: توپک TFI در برخی موارد از توپک نوع MFL برتری داشته و قابلیت شناسایی نقص هایی از نوع STC را دارد.

به گفته وی، این توپک قابلیت شناسایی ترک هایی را که بواسطه استرس روی خط لوله ایجاد می شود، دارد.

وضوح تصویر توپک MFL افزایش می یابد

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه توپک MFL همچنان قابلیت افزایش کیفیت را دارد، گفت: یکی از فعالیتهایی که با همکاری شرکت انتقال گاز در حال انجام آن هستیم، افزایش وضوح تصویر (Resolution ) توپک هوشمند MFL بر اساس استاندارد ایجاد شده است.

پاک سرشت افزود: به دلیل اینکه دانش فنی اولیه این تجهیز در شرکت ملی گاز وجود دارد، برای نهایی سازی این طرح زمان زیادی نیاز نیست.

به گفته وی، شرکت داخلی توسعه این توپک، 6 ماه پس از تحویل یک خط لوله برای تست، این پروژه را نهایی می کند.

وی اظهار کرد: با اعمال یک سری ماژول های جدید به پروژه قبلی، این طرح به بهره برداری می رسد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه صندوق تجاری سازی پروژه های پژوهشی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از این پروژه ها ایجاد شده گفت: ایجاد تقاضا برای یک واحد دانش بنیان تبدیل به یک اقتصاد دانش بنیان برای آن واحد می شود.

وی افزود: مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تکثیر این نوع توپک در سایزهای گوناگون را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 219357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =