اجرای طرح ذخیره‌سازی گاز شوریجه منجر به ایجاد اشتغال در منطقه شد

با افتتاح مخزن ذخیره‌سازی گاز طبیعی شوریجه علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه، گاز صنایع استان خراسان رضوی هم از این مخزن تامین می‌شود

احمد سجادی، نماینده مردم احمد آباد، رضویه،سرخس  و  فریمان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، امروز ( شنبه 15 شهریورماه) در آستانه سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهارکرد: طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی شوریجه بزرگترین مخزن ذخیره‌سازی گاز در خاورمیانه است که براساس برنامه، فاز اول آن، فردا با حضور رئیس جمهوری و وزیر نفت، افتتاح می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درباره فاز نخست این طرح، تصریح کرد: در فاز نخست این طرح 10 میلیون متر مکعب گاز در هشت ماه سال ذخیره‌سازی می‌شود، از این رو در چهار ماه فصل سرد سال 20 میلیون متر مکعب گاز برداشت خواهد شد.

نماینده سرخ و فریمان در مجلس درباره مزیتهای این پروژه برای منطقه گفت: طرح ذخیره‌سازی گاز طبیعی شوریجه، دستاوردهای سازنده‌ای برای منطقه و استان مانند ایجاد اشتغالزایی به همراه داشته است؛ ضمن این که با راه اندازی این طرح گاز مورد نیاز صنایع منطقه و استان تامین می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی خواستار هموار شدن مسیر برای توسعه و راه‌اندازی فاز دوم پروژه ذخیره‌سازی گاز شوریجه شد و افزود: با راه‌اندازی فاز دوم، میزان ذخیره‌سازی به 20 میلیون مترمکعب در  روز می‌رسد که سبب می شود میزان برداشت در فصل مورد نیاز به عدد 40 میلیون مترمکعب ارتقاء یابد.

طرح ذخیره سازی گاز طبیعی شوریجه در 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سرخ در استان خراسان رضوی و در مجاورت پالایشگاه شهید هاشمی نژاد واقع شده است.

در اجرای این پروژه، روزانه ١٠ میلیون متر مکعب گاز توسط ٣ ردیف کمپرسور هر کدام با ظرفیت 3.6 میلیون متر مکعب در روز به مخزن تزریق و در فصل سرما حداکثر روزانه ٢٠ میلیون متر مکعب در روز از مخزن برداشت و پس از فرآورش به شبکه سراسری تزریق می شود.

با راه اندازی طرح ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه در فاز نخست ١٠ میلیون مترمکعب و در فاز دوم ٢٠ میلیون مترمکعب در اوج مصرف و در طول فصل زمستان برداشت گاز انجام می گیرد.



کد خبر 224207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =