دکل حفاری سنگین 54 فتح در بخش جنوبی میدان نفتی یاران  مستقر شد

دکل حفاری سنگین خشکی 54 فتح ناوگان شرکت ملی حفاری ایران به موقعیت بخش جنوبی میدان نفتی یاران انتقال و بزودی عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مدیر پروژه حفاری میدان یاران جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران در این باره گفت: این دکل هم اکنون در حال نصب روی لوکیشن است.
نصرالله عباسی افزود: دکل 54 فتح از شمار دکلهای پیشرفته شرکت ملی حفاری است و به سامانه گرداننده فوقانی (تاپ درایو) و سیستم مدیریت پسماند به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی در محیط زیست مجهز است.
وی بااشاره به بیش از 7 هزار متر حفاری چاههای توسعه ای در میدان نفتی یاران جنوبی، اظهار کرد: هم اکنون دکلهای 28 ، 60 و 92 فتح در موقعیت این میدان در حال حفر چاههای جدید هستند.
عباسی گفت: حفاری ٢٢ حلقه چاه در میدان یاران جنوبی از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شده است که به صورت کلید در دست و با ارائه همه خدمات جانبی (EPDS ) انجام می شود.
میدان یاران یکی از میدانهای مشترک نفتی در منطقه غرب کارون است که بر اساس برآوردهای اولیه یک میلیارد و یکصد میلیون بشکه  ذخیره نفت خام  دارد و طرح توسعه آن با استفاده از توان فنی و منابع مالی داخلی صورت می گیرد.

کد خبر 224529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =