گازرسانی به جنوب شرقی کشور نیازمند اعتبار ویژه است

ضریب نفوذ گاز در استان سیستان بلوچستان به نسبت دیگر استانها پایین است، عضو مجمع نمایندگان این استان گفت: به تدبیر دولت جدید در این زمینه امیدواریم. بنابراین تخصیص اعتبار ویژه برای این امر راهگشاست.

هدایت الله میرمرادزهی، نماینده سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، درباره خط لوله صلح یا همان آی پی و پوشش گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان به خبرنگار شانا گفت:  در دولت گذشته برنامه ای برای تغییر مسیر این خط لوله بیان شد. از این‌رو رایزنی‌هایی صورت گرفت که بعد از مطالعه و بررسی توسط کارشناسان مسیر برای لوله‌گذاری طوری تعیین شد که از پیش جاده احداث‌ شده بود.
این نماینده مجلس نهم، گفت: در این مسیر ۱۷۰۰ روستا و ۳ شهرستان قرار دارد. این توفیق اجباری است زیرا مردم از موهبت انرژی گاز برخوردارمی‌شوند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، با بیان این‌که ما به تدبیر آقای زنگنه در این زمینه امیدوار هستیم افزود: استان سیستان و بلوچستان محروم است. از این‌رو اعتبار فعلی برای شتاب در بحث گازرسانی و پتروشیمی استان کفایت نمی‌کند زیرا با منابع فعلی به نظر می‌رسد بحث گازرسانی و پتروشیمی در این بخش از سرعت لازم برخوردار نیست.
وی درباره چاره کار نیز گفت: لازم است برای استان سیستان بلوچستان اعتبار ویژه ای مقرر شود زیرا این استان دارای ۱۹ شهرستان است که به نسبت سایر استانها ضریب نفوذ گاز در آن پایین است.
عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم با تدبیر وزیر نفت، پروژه‌های گاز و نفت  سرآمد پروژه‌های استان شود.

کد خبر 226301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =