واحد نمکزدایی دهلران به بهره برداری رسید

واحد نمکزدایی دهلران با ظرفیت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت صبح امروز (پنجشنبه،17 مهر) با حضور وزیر نفت و هیئت همراه، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (پنج شنبه، 17 مهر) در آیین افتتاح این پروژه به شرایط ویژه این مناطق از نظر مرزی اشاره و تصریح کرد: اقدامهای ارزنده ای در غرب کشور و بهره برداری از میادین نفت و گاز این مناطق انجام شده و انشا ا... این روند با شدت و حساسیت بیشتری تداوم داشته باشد.

وی بر لزوم جمع آوری گازهای همراه نفت در این مناطق تاکید و تصریح کرد: جمع آوری و استفاده از این گازها علاوه بر پیامدهای مثبت زیست محیطی می تواند سبب رشد و شکوفایی صنعتی و اقتصادی در این مناطق که بیشتر جزو مناطق محروم هستند، شود.

وزیر نفت با بیان این که با اجرای این طرحهای بزرگ، آینده خوبی برای کارهای صنعتی و فنی استان ایلام پیش بینی می شود، اظهار کرد: اجرای این طرحها سبب تحول بزرگی در این استان خواهد شد.

افزایش توان صادراتی محصولات پتروشیمی به عراق در غرب کشور

زنگنه به صادرات مواد پتروشیمی در مناطق غرب کشور اشاره  کرد و یادآورشد: با توجه به مرزی بودن  و همسایگی استان ایلام با کشور عراق، با ایجاد صنایع پایین دستی، توان صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به کشور عراق وجود دارد.

بر اساس این گزارش، واحد نمکزدایی دهلران با هدف حذف نمک همراه نفت میدانهای دهلران و دانان تا میزان ٢٥ گرم بر متر مکعب و رساندن میزان آبهای همراه نفت خروجی به ٠,١ درصد و کاهش میزان H٢S آن تا حداکثر ppm 15 وزنی احداث شده است.

این واحد جزو مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب و در استان ایلام واقع شده است. میزان نفت تولیدی برای ارسال به واحد نمکزدایی دهلران روزانه ١٥ هزار بشکه از چاه های دانان و ٤٠ هزار بشکه از چاه های میدان دهلران پیش بینی شده است.

به گزارش شانا، وزیر نفت با همراهی هیئتی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، استاندار ایلام و همچنین جمعی از نمایندگان این استان امروز از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید کرد. در این سفر یک روزه وزیر نفت از مناطق عملیاتی چشمه خوش، پایدار غرب، آذر و چنگوله و  کارخانه گاز و گاز مایع  NGL3100 نیز بازدید کرد و قرار است عصر امروز در سفر به استان کرمانشاه با استاندار این استان نشست مشترکی برگزار کند.



کد خبر 226498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =