۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۵
  • کد خبر: 229659
رشد فعالیتهای آموزشی صنعت حفاری کشور

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران از رشد فعالیتهای آموزشی ویژه متخصصان صنعت حفاری از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب مهدی مهران در توضیح بیشتر در این باره گفت: در راستای تحقق اهداف تدوین شده و بر اساس اهداف کیفی شرکت، سرانه آموزش کارکنان از 9 ساعت در سال 90 به 19 ساعت در سال 91 و افزون بر 27 ساعت در سال 92 افزایش یافت و این روند امسال به رشد خود  ادامه می دهد.

وی افزود: در سه سال گذشته 430 هزار و 759 نفر ساعت آموزشهای فنی، تخصصی، کنترل فوران، ایمنی، زبان، عمومی، مدیریت، علوم رایانه، مدیریت کیفیت، تعمیرات و نگهداری و سیالات برای کارکنان شرکت، به صورت تئوری و عملی برنامه ریزی شد و به اجرا در آمد.

مهران با اشاره به تالیف و تدوین بیش از 40 جلد کتاب آموزشی برای دوره های فنی و تخصصی صنعت حفاری، اظهار کرد: این کتابها توسط متخصصان واحد آموزش تالیف و به چاپ رسیده است.

وی گفت: یکی از فعالیتهای شاخص و با اهمیت این واحد، برگزاری دوره های آموزشی ویژه مناطق عملیاتی است که از سال 1388 تاکنون بیش از 30 هزار نفر ساعت آموزش به منظور ارتقای سطح کیفی دانش کارکنان با هماهنگی اداره آموزش مرکزی نفت در زمینه حفاری، کومی یونیت، آزمایش BOP ، سیستم بالابرنده دکل حفاری، سیستمهای هیدرولیکی و مکانیکی برگزار شده است.

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران در خصوص دوره های آموزشی کنترل فوران اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 30 دوره تخصصی کنترل فوران چاههای نفت و گاز برای کارکنان مدیریتهای عملیاتی، پروژه ها  و دیگر شرکتهای متقاضی  داخلی به صورت تئوری و عملی برنامه ریزی شد که در پایان دوره ها برای شرکت کنندگان گواهینامه بین المللی صادر شد.

وی ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران در بخش آموزش کنترل فوران چاههای نفت وگاز در منطقه حرف نخست را می زند به طوری که در زمان حاضر علاوه بر تامین نیاز شرکتهای داخلی حوزه صنعت حفاری کشور ، قادر به ارائه خدمات و تجربیات فنی مهندسی خود در عرصه بین المللی به دیگر شرکتهای متقاضی منطقه خلیج فارس نیز هست.

مهران با اشاره به تحقق 6 هزار و 840 نفر ساعت آموزش به کارشناسان نفتی کشور بولیوی ، افزود: مذاکره با شرکتهای عراقی و چینی برای آموزش کارکنان این شرکتها در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید و نگاه ویژه مدیریت ارشد شرکت به آموزش کارکنان عملیاتی امسال 26 دوره BOP  برای کارکنان مدیریتهای عملیات دریا، خدمات فنی حفاری، سیالات، خدمات ویژه حفاری و  ایمنی برنامه ریزی و با همکاری استادان مجرب این مرکز به اجرا در آمد.

وی به پیگیری تدوین و تهیه کتابچه های آموزشی پنج رشته کاردانی عملیات حفاری، سیال، سیمان و اسید، تعمیر و نگهداری مکانیک و برق دستگاههای حفاری برای دانشکده علمی کاربردی حفاری شرکت اشاره کرد و گفت: مقدمات ایجاد مرکز علمی کاربردی حفاری ایران از سال 89 کلید خورد و هدف از تاسیس این مرکز آموزشی تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص با تحصیلات آکادمیک مورد نیاز صنعت حفاری کشور است.

مهران، هزینه آموزش دوره های تخصصی برای یک حفار را افزون بر  120 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: امید است با استفاده از همه ظرفیتهای دانشکده علمی کاربردی علاوه بر پرورش نیروی تخصصی مورد نیاز ، فعالیتهای آموزشی خود را نیز توسعه دهیم.

رئیس اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران درباره بازدید دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور از دستگاههای حفاری، توضیح داد: امسال، 24 بازدید برای 595 نفر از دانشجویان مجتمع آموزش و فنون نفت اهواز، دانشگاه آزاد گچساران، امیدیه، یاسوج ، بوشهر، اراک، نفت اهواز، تهران، شهید چمران و دانشکده علمی کاربردی اهواز برنامه ریزی و اجرا شد.

وی در زمینه برنامه های آتی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی ملی حفاری، گفت: تامین نیاز آموزشی کارکنان از طریق برگزاری دوره های ضمن خدمت مطابق با نیاز آموزشی تدوین شده از سوی اداره برنامه ریزی نیروی انسانی در راستای اهداف کیفی، دوره های آموزشی بلندمدت برای 400 نفر از کارآموزان تازه استخدام و 30 نفر از کارآموزان مهندس ناظر عملیات پروژه های حفاری، دوره های آموزشی برای کارآموزان کشورهای مختلف، برقراری ارتباط موثر و تنگاتنگ با دیگر مراکز آموزشی معتبر داخلی و بین المللی و برگزاری چهار دوره آموزشی ویژه مدیران از جمله برنامه هایی است که درجدول کاری این مرکز قرار دارد .
    

کد خبر 229659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =