غرفه میراث نفت در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت برپا شد

غرفه میراث نفت در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در اهواز برپا شده است.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، در این غرفه که به همت روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عنوان قدیمی ترین بخش صنعت نفت کشور برگزار شده بخشی از ادوات، تجهیزات و تصاویر تاریخی زادگاه صنعت نفت ایران و خاورمیانه برای بازدید علاقه مندان به نمایش درآمده است.

این ادوات و تجهیزات در دهه اول اکتشاف و تولید نفت در ایران استفاده می شد و شامل نخستین کامپیوتر در کشور، ابزارهای ارتباطی همچون نسل اول تلفن، دوربین نقشه برداری، نخستین و لامپهای روشنایی و آژیرهای اعلام آغاز و خاتمه کار، آچار، ولو و لوله های با عمر بالای 100 سال است.

اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و مجری طرح موزه های  نفت در بازدید از این غرفه با قدردانی از برگزار کنندگان آن بر تشکیل موزه های نفت برای انتقال هویت صنعت نفت به آیندگان تاکید کرد .

همچنین رکن الدین جوادی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از این غرفه بازدید کردند.

نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان روز شنبه ( 15 آذر ماه) در اهواز گشایش یافت و تا سه شنبه (18 آذز ماه) برگزار است.

کد خبر 230496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =