غرفه موزه نفت برای نخستین‌ بار در نمایشگاه نفت اهواز برپا شد

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه برای نخستین‌ بار در تاریخ نمایشگاه‌های صنعت نفت غرفه‌ای با عنوان موزه‌ها و اسناد مناطق نفت‌خیز طراحی کردیم، اظهار کرد: موزه نفت هویت صنعت نفت جنوب است و نقش شایانی در نمایش حماسه کارکنان نفت در دوران شکل‌گیری انقلاب و دفاع مقدس دارد.

به گزارش شانا به نقل از  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سعید آتش‌بار در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه  نفت تا حدودی در تاریخ مظلوم واقع‌ شده در تلاشیم با برپایی موزه‌های نفت بخشی از آن را جبران کنیم و با توسعه این موزه‌ها در جنوب نقش نفت را در تاریخ کشور به تصویر بکشیم.

وی با تأکید بر غافل نشدن از تاریخ تمام مناطق نفتی کشور گفت: غرفه موزه صنعت نفت خوزستان در کناره غرفه‌های صنعتی در رویداد نفتی خوزستان، یک حوزه فرهنگی را به نمایش گذاشته و هدف آن آشنایی با بخشی از هویت تاریخی صنعت نفت خوزستان است که در آن بعضی از اسناد و اقلام و اشیای دارای جنبه تاریخی، در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به استقبال خیره‌کننده بازدیدکنندگان از این غرفه ادامه داد: بازدیدکنندگان اسقبال خوبی از غرفه‌ موزه‌ها و اسناد مناطق نفت‌خیز نشان دادند، از این رو از همه مدیران و صنعتگران برای بازدید از این نمایشگاه دعوت می‌کنم زیرا سیری تاریخی در صنعت نفت را نمایش می‌دهد و دارای ارزش بصری است.

آتش‌بار با بیان اینکه نفت بخشی از هویت خوزستان است، گفت: در این غرفه سعی‌ شده نقش نفت در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخ، سیاست و جنگ نمایش داده شود.

کد خبر 636385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =