تعامل موثر شرکت ملی حفاری با سازندگان داخلی و مراکز دانش بنیان

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از همکاری و تعامل این شرکت با 120 سازنده داخلی و 20 مرکز دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، مهدی عرشیان اظهار کرد: از 120 سازنده داخلی 90 سازنده از استان خوزستان و 30 سازنده از دیگر نقاط کشور از جمله شیراز، تهران، تبریر، مشهد و اصفهان هستند.

وی با اشاره به همکاری نزدیک این شرکت با 20 دانشگاه، مرکز پژوهشی و پارک علم و فناوری، افزود: هم اکنون با دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، پارکهای علم و فناوری تهران و اهواز، جهاد دانشگاهی شریف و استان خوزستان، دانشگاه آزاد، شهید چمران اهواز، صنعت نفت و پژوهشگاه نفت تهران، همکاری علمی و پژوهشی داریم.

عرشیان گفت: دستاورد همکاری شرکت ملی حفاری ایران با مراکز علمی و پژوهشی از سال 1385 تاکنون انجام 70 پروژه پژوهشی در بخشهای مختلف صنعت حفاری است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به این که هم اکنون از میان 70 پروژه پژوهشی امضا شده با مراکز دانش بنیان، انجام 50 پروژه تمام شده است، توضیح داد: از میان 20 پروژه باقیمانده 18 پروژه در مرحله اجرا و 2 پروژه در مرحله آغاز کارهای اجرایی قرار دارد.

وی افزود: این شرکت در بخش حفاری افقی و انحرافی با کمک دانشگاه امیرکبیر موفق به ساخت موتور درون چاهی MLT، PLT و سیستمهای

سطحی شده است.

عرشیان با اشاره به توانمندیهای شرکت ملی حفاری در ساخت تجهیزات، اظهار کرد: این شرکت امسال موفق به بومی سازی مجموعه لوله مغزی سیار شد که این موفقیت نتیجه انجام پروژه پژوهشی مشترک میان ملی حفاری، مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و جهاد دانشگاهی است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ساخت دستگاه پمپ گل و اسکید نمودارگیری دریایی را از دیگر موفقیتهای امسال شرکت ملی حفاری در بخش ساخت تجهیزات برشمرد و گفت: بومی سازی این تجهیزات صرفه جویی قابل ملاحظه ای را به همراه داشته است.

وی افزود: در چارچوب همکاری با دانشگاهها و با توجه به ظرفیتهای بالای مراکز علمی از سال 1385 تاکنون، شرکت ملی حفاری ایران از 167 پایان نامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با موضوعهای مختلف از جمله محیط زیست، منابع انسانی، ساخت قطعات، مشکلات فنی حمایت کرده که تاکنون 138 پایان نامه به پایان رسیده است.

کد خبر 236292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =