شرایط استفاده از سرمایه های مردم در اقتصاد فراهم شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاستهای دولت در زمینه اقتصاد باید به صورتی تدوین شود که اقشار مردمی با درآمد کم نیز بتوانند به بازارهایی مانند بورس اعتماد و ورود کنند.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد سعید اربابی با تاکید بر ضرورت تلاش همسو با شعار سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: مردم و دولت باید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با تلاش و اتحاد سعی کنند که کشور در عرصه های مختلف پیشرفت کند و بدون شک یکی از اولویتهای امروز کشور دستیابی به رونق اقتصادی است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس سیاستهای اقتصاد مقاومتی یکی از راهکار های نیل به این هدف مشارکت دادن همه مردم در اقتصاد کشور است بنابراین باید از ظرفیتهای مردمی در بهبود وضع تولید استفاده بهینه شود.

اربابی افزود: استفاده مطلوب از ظرفیتهای مردمی به افزایش تولید ناخالص ملی منتهی می شود که انجام این مهم رشد اشتغال زایی را درپی دارد.

وی گفت: یکی از ضعفهای اقتصادی کشور استفاده نکردن از نقدینگیهای خرد در جامعه است، بنابراین دولت باید در سال همدلی و همزبانی شرایط استفاده از سرمایه های مردمی را در اقتصاد کشور با روشهای مختلف فراهم کند.

اربابی ادامه داد: در صورت دستیابی به توافقنامه نهایی در زمینه موضوع هسته ای نیز نباید دوباره اتکا بودجه کشور به درآمدهای نفتی رشد یابد، به دلیل این که با نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی می توان اقتصاد کشور را رونق داد.

وی افزود: دولت باید شرایط توسعه شرکتهای تعاونی را فراهم و همچنین باید دولت در این سال تلاش کند تا تضمینی برای بازگشت سرمایه های خرد مردمی وجود داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: سیاستهای دولت در  زمینه اقتصاد باید به صورتی تدوین شود که اقشار مردمی با درآمد کم نیز بتوانند به بازارهای مانند بورس اعتماد و ورود کنند.

کد خبر 238239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =