۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
  • کد خبر: 238664
تلاش داعش برای تصرف پالایشگاه بیجی ادامه دارد

داعش همچنان مصمم به تصرف پالایشگاه بیجی عراق است اما تا کنون نیروهای امنیتی عراق در شدیدترین درگیری با این تروریستها مانع از ورود آنها به پالایشگاه شده اند.

به گزارش خبرگزاری شینهووا، تروریستهای داعش روز سه شنبه (25 فروردین ماه) به حملات خود به پالایشگاه بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق، ادامه دادند تا از این راه بتوانند کنترل این تاسیسات نفتی را به دست بگیرند.

منابع امنیتی استان صلاح الدین که پالایشگاه بیجی در آن قرار دارد، اعلام کردند که در شدیدترین درگیری نیروهای امنیتی و داعش دیروز سرهنگ ضیف خلف و 9 تن از محافظانش کشته شدند و داعش توانست بخشهایی از پالایشگاه را به تصرف در آورد.

منابع خبری که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری شینهووا گفتند که داعش توانست در این حملات پیشروی کند و پس از درگیری سنگین با نیروهای امنیتی، وارد قسمتهایی از پالایشگاه بزرگ بیجی شود.

این منابع همچنین عنوان کردند که داعش برخی از تاسیسات پالایشگاه بیجی را به آتش کشیده و همین امر موجب برخواستن دود غلیظی بر فراز پالایشگاه شده است. این دود مانع از حمله هوایی نیروهای دولتی به داعش شد.

همچنین گفته می شود که پیشروی داعش در تاسیسات بیجی بسیار محدود بوده و مقاومت زیاد نیروهای دولتی مانع از تصرف پالایشگاه شده است.

در همین حال، عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات استان صلاح الدین، به خبرنگاران گفت که نیروهای کمکی از بغداد اعزام شده اند و از سه جهت به پالایشگاه نزدیک می شوند تا بتوانند به نیروهای امنیتی این پالایشگاه در مبارزه با داعش کمک کنند.

 

کد خبر 238664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =