ثبت رکورد بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

برای نخستین بار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، بارگیری مواد نفتی بر روی یک فروند کشتی خارجی به میزان بیش از 79 هزار تن با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در این باره گفت: در این عملیات که  روی یک فروند کشتی به ظرفیت 99 هزار تن صورت گرفت، واحدهای مربوط در این اداره کل با مشارکت بخش خصوصی موفق شدند، 79 هزار و 33 تن  نفت کوره را با نرخ سرعت روزانه 6 هزار و 96 تن بارگیری کنند.

ابوطالب گرایلو با اشاره به دارا بودن رتبه نخست این مجتمع بزرگ بندری در ترانزیت فرآورده های نفتی و رونق فعالیت شرکتهای بخش خصوصی در پایانه های نفتی، از افزایش روز افزون فعالیتهای ترانزیتی در این بندر خبر داد.

وی در همین ارتباط، برخورداری این منطقه از مزیتهای کم نظیر در حوزه ترانزیت به لحاظ همجواری با کشور عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس و فراهم آمدن بستر مناسب برای فعالیتهای بخش خصوصی در حوزه ترانزیت مواد نفتی را یادآور شد.

گرایلو افزود: شرکتهای فعال بخش خصوصی در پایانه های نفتی، ضمن سرمایه گذاری در احداث و تجهیز این پایانه ها، در بخش عملیاتی نیز  عملکرد خود را ارتقا داده و شاهد بهبود شاخص های عملیاتی در این زمینه هستیم.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان توضیح داد: آخرین رکورد بارگیری مواد نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در آذر ماه پارسال به میزان 53 هزار و 970 تن بوده است.

کد خبر 239079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =