نخستین شرکت دانش بنیان صنعت نفت تایید شد

نخستین شرکت دانش بنیان صنعت نفت پس از به دست آوردن شرایط از سوی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، تایید شد.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، شرکت تامین صنعت نفت سامان انرژی (از شرکتهای اقماری پژوهشگاه صنعت نفت)، پس از تایید کارگروه شرکتهای دانش بنیان و به دست آوردن شرایط معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، شرکتی دانش بنیان محسوب می شود.

شرایط دانش بنیان بودن شرکتها توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسه های دانش بنیان و نظارت بر اجرای معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تصویب این کارگروه ها، شرکتهای مذکور، مشمول استفاده از قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان می شوند.

براساس این گزارش، این ارزیابی بصورت سالانه انجام می شود و شرکتها براساس فعالیتها و عملکرد خود با توجه به معیارهای مشخص مورد ارزیابی قرار می گیرند و با توجه به ماهیت شرکتهای دانش بنیان، حفظ توان رقابتی آنها، وابسته به حضور کارساز در فعالیتهای فناورانه این شرکتها خواهد بود.

بر همین اساس، این شرکت دانش بنیان با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و بخش خصوصی با هدف تجاری سازی فناوری‏های این مجموعه، زمستان سال 92 تاسیس شد و همسو با تجاری سازی محصولات با تاکید بر ساخت داخلی در بخشهای کاتالیست، حلالها و مواد شیمیایی عمل خواهد کرد.

کد خبر 239516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =