«خودکفایی» راهبرد وزارت نفت در تأمین تجهیزات است

راهبرد وزارت نفت در خصوص داخل سازی، خودکفایی در این بخش است، کالا و تجهیزات مورد نیاز این صنعت شناسایی شده است. از این رو، افزایش تولید نفت با اشتغالزایی در داخل کشور شکل می‌گیرد.

غلام محمد زراعی در گفتگو با خبرنگار شانا به جزئیات جلسه مشترک با وزیر نفت در خصوص ساخت داخل اشاره و تصریح کرد: تجهیزات مورد نیاز در صنعت نفت شناسایی و مناقصه برای برخی از آنها نیز انجام شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: همچنین گروهی دیگر از تجهیزات مورد نیاز در لیست برگزاری مناقصه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس نهم گفت: وزارت نفت از سال گذشته در زمینه‌ای داخلی سازی کالا و تجهیزات، اقدامهای خوبی را آغاز کرده است. ازاین‌رو، گزارش کاملی از روند داخلی سازی تجهیزات با حضور مسئولان وزارت نفت در کمیسیون صنایع ارائه شد.

وی افزود: گزارش وزیر نفت در این زمینه، بیانگر اقدام برای داخلی سازی به معنای خودکفایی است.

عضو کمیسیون صنایع گفت: وابستگی صنعت نفت به خارج از کشور پیوسته به‌عنوان معضل تلقی می‌شود. ازاین‌رو، اراده قوی مسئولان وزارت نفت، در جهت رفع چالش یاد شده است.

عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع افزود: استفاده از تجهیزات خارجی در صنعت نفت سبب افزایش تولید می‌شود، اما اشتغال‌زایی را خارج از کشور ایجاد می‌کند. ازاین‌رو، با تأمین تجهیزات در داخل، اشتغالزایی وطنی و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز همزمان ایجاد می‌شود.

زارعی گفت: اراده مسئولان وزارت نفت در این خصوص مطلوب و مسئولانه است زیرا کارگروهی در وزارت نفت برای این موضوع تشکیل شده که راهبرد کوتاه‌مدت آن داخلی سازی بخش عمده ای از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت است.

عضو کمیسیون صنایع با بیان این که حمایت از ساخت داخل و بومی‌سازی کمبود قانونی ندارد، افزود: با تأکید وزیر نفت بر حضور نمایندگان در این کارگروه، دو تن از نمایندگان مجلس نیز عضو این مجموعه هستند.

کد خبر 240874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =