تولید نفت اکوپترول کلمبیا افزایش یافت

مدیرعامل شرکت دولتی نفت اکوپترول کلمبیا روز دوشنبه (21 اردیبهشت ماه) از افزایش بیش از انتظار تولید نفت این شرکت در سال جاری به دلیل کاهش حملات بمبگذاری به خطوط لوله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خوان کارلوس اچوری روز دوشنبه اعلام کرد که کاهش حملات بمبگذاری در خطوط لوله اکوپترول سبب شده است تا تولید نفت این شرکت در سال جاری تاکنون افزایش یابد.

میانگین تولید ادغام‌نشده اکوپترول تا به امروز به 722 هزار بشکه رسیده که از میزان هدفگذاری‌شده این شرکت در سال 2015 یعنی 710 هزار بشکه در روز فراتر رفته است.

همچنین تولید نفت این شرکت از میانگین نفت تولیدشده در سه ماه چهارم سال 2014 میلادی بیشتر است. اکوپترول در سه ماه چهارم سال جاری بطور میانگین 713 هزار بشکه نفت در روز تولید کرده و با زیان 844 میلیارد پزویی (معادل 353.88 میلیون دلاری) روبرو شده بود. 

میانگین تولید نفت ادغام‌نشده اکوپترول بدون در نظر گرفتن تولید در شرکتهای یا توابع این شرکت، در سال 2014 به 705 هزار بشکه در روز رسید.

اچوری گفت که این شرکت بطور مستقیم از مذاکرات صلح‌جویانه میان دولت کلمبیا و شورشیان چپگرای فارک بهره برده است، اقدامی که به گفته وی از شمار حملات بمبگذاری به خطوط لوله نفت کاسته است. وی افزود که شمار بمبگذاریها به خطوط نفتی از 45 مورد در مدت مشابه سال 2014 میلادی به چهار مورد کاهش یافته است.

وی که ماه گذشته به این مقام منصوب شد، در کنفرانسی در نیویورک، گفت: این مذاکرات به‌سرعت بر تولید ما اثر گذاشته است.

گروههای چریکی چپگرا، که اغلب نزدیک در مرز ونزوئلا قرار دارند، با انجام حملات بمبگذاری فعالیت خطوط لوله نفتی را دست‌کم به مدت چند روز متوقف می‌کنند و مهندسان پس از برقراری امنیت منطقه به وسیله نیروهای مسلح اقدام به تعمیر خطوط می‌کنند.

صنعت نفت کلمبیا به عنوان بزرگترین صادرکننده، پیشتاز و محرک اصلی رشد اقتصادی این کشور به شمار می‌آید که تحت تأثیر مسائلی از جمله انتظارهای طولانی‌مدت برای دریافت مجوزهای زیست‌محیطی برای حفاری و تولید نفت، حملات شورشیان مارکسیست و همچنین افزایش مخالفت بومیان با صنایع استخراجی قرار گرفته است.

کلمبیا چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت خام در آمریکای لاتین است و ذخایر نفتی این کشور به 2.4 میلیارد بشکه می‌رسد. 

کد خبر 240882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =