نشت یابی بیش از 2 هزار کیلومتر از خطوط منطقه 5 انتقال گاز

منطقه پنج عملیات انتقال گاز در چهار ماه امسال بیش از دو هزار و 189 کیلومتر از خطوط سطح منطقه را نشت یابی کرده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با یکهزار و 974 کیلومتر، 11 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس، مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون تعمیرات اساسی 10 توربین انجام شده است، گفت: در بازه زمانی یادشده تعمیرات سه کمپرسور نیز انجام شده است.
 
حمید خدری افزود: در چهار ماه امسال عملیات تعویض پوشش 491 کیلومتر از خطوط منطقه اجرا و بازرسی اقلام مکانیکی شش تاسیسات نیز انجام شده است.
 
وی با بیان این که این منطقه هم اکنون تعویض پوشش لانچر و رسیورهای تاسیسات جهرم 90 درصد پیشرفت دارد، یادآور شد: در چهار ماه امسال 12 عملیات هات تپ انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با پنج مورد شاهد افزایش 250 درصدی بوده است.
 
به گفته وی، این منطقه در بازه زمانی یادشده، هفت تاسیسات را نشت یابی کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با پنج مورد 40 درصد رشد داشته است.
 
مدیر منطقه پنج عملیات انتقال گاز با بیان این که در چهار ماه امسال نشت یابی 139 مورد از ایستگاههای شیر بین راهی و ایستگاههای لانچر و رسیور انجام شده است، اعلام کرد: این عملیات در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 104 مورد نزدیک به 33 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا، منطقه پنج عملیات انتقال گاز به عنوان یکی از مناطق ١٠ گانه شرکت انتقال گاز ایران، زنجیره میانی بخش بالادستی (پالایشگاه های پارس جنوبی، فجر جم و پارسیان) و بخش پایین دستی (شرکتهای گاز استانی) محسوب می شود که با انتقال ٧٠ درصد گاز کشور از این مبادی به نقاط مصرف، عنوان گلوگاه را به خود اختصاص داده است.

این منطقه با برخورداری از چهار هزار و ٢٠٠ کیلومتر خط لوله و ١٢ تاسیسات تقویت فشار گاز، سال گذشته ١٣١ میلیارد مترمکعب گاز را به مراکز مصرف منتقل کرد.

کد خبر 244640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =