پیشرفت طرح جمع آوری گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش

پیشرفت طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش هم اکنون از مرز 85.2 درصد گذشته است.

به گزارش شانا، هدف از اجرای طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش، جمع آوری و فشار افزایی گاز های همراه نفت تولیدی از میدان چشمه خوش و میادین اقماری برای ارسال به کارخانه گاز و گاز مایع 3100 و همچنین تزریق در میدان چشمه خوش است.

طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش از سال 1385 به شرکت ساختار فردا واگذار شد، در ابتدای شروع این پروژه با ابلاغیه شرکت نفت مناطق مرکزی در خصوص تغییر میزان گاز SH2 از 45 PPM به 15 PPM تغییراتی در خوراک ورودی کمپرسورها به وجود آورد که باعت تاخیر در تهیه مدارک خرید و مهندسی شد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته ابتدا قرار بود این پروژه در فروردین ماه سال 91 به بهره برداری برسد اما به دلایل مختلف از جمله تحریم و کمبود منابع مالی این طرح همچنان به تولید نرسیده است.

پروژه جمع آوری و تزریق گاز همراه نفت با هدف جمع آوری 60 میلیون فوت مکعب در روز از گاز تولیدی و تزریق در میدان چشمه خوش برای افزایش تولید و جبران بخشی از افت فشار مخزن با هزینه 272 میلیارد ریال و 53 میلیون یورو در دست اقدام است.

براساس این گزارش، پروژه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی چشمه خوش یکی از پروژه های تحت مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ساختار جدید شرکت ملی نفت ایران است که حوزه فعالیت آن چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و بخشهای شمالی استان خوزستان است که فعالیت رسمی خود را از آغاز سال 1378 با تولید روزانه حدود 52 هزار و 800 بشکه نفت آغاز کرد.

این شرکت پس از شروع فعالیت و با انجام اقدامات عملیاتی و مهندسی روند صعودی پیدا کرد و هم اکنون ظرفیت تولیدآن حدود 165 هزار بشکه در روز است.

در استان ایلام میدان گازی تنگ بیجار و میدانهای نفتی پایدار غرب، چشمه خوش، دهلران، دانان، سمند، شاخه، بانکول، کبیرکوه، هلیلان، دالپری، آذر و چنگوله و میدانهای باباقیر و نفتشهر در کرمانشاه واقع هستند.

در استان لرستان میدانهای نفتی سرکان، ماله کوه، ویزنهار و هالوش زیر پوشش این شرکت هستند.

کد خبر 245017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =