مصرف 300 میلیون لیتر گازوییل در استان آذربایجان غربی

بخشهای نیروگاهی و غیرنیروگاهی استان آذربایجان غربی در پنج ماه نخست امسال نزدیک به 300 میلیون لیتر گازوییل مصرف کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آذربایجان غربی (ارومیه) با بیان اینکه مجموع فرآورده های نفتی مصرفی این منطقه در 155 روز نخست امسال 595 میلیون لیتر بوده است، به خبرنگار شانا، گفت: 294 میلیون لیتر آن از این مقدار گازوییل بوده که به بخشهای نیروگاهی و غیرنیروگاهی این استان تخصیص یافت.

اصغر توفیقی سهم گازوییل مصرفی بخش نیروگاهی را در پنج ماه نخست امسال 131 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: در بخش غیرنیروگاهی نیز سهم این فرآورده نفتی 163 میلیون لیتر بوده است.

وی کاهش مصرف گازوییل بخش غیرنیروگاهی را در مقایسه باپنج ماه نخست پارسال 14 درصد اعلام کرد و گفت: مصرف این فرآورده نفتی در بخش نیروگاهی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 10 درصدی داشته است.

توفیقی اجرای جدول جدید منطقه ای و کاهش سهمیه ها در این طرح، همچنین افزایش نظارت مبارزه با قاچاق سوخت را از دلایل مهم این کاهش مصرف عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه، درباره مصرف بنزین این منطقه در پنج ماهه نخست امسال، گفت: مصرف این فرآورده نفتی در این بازه زمانی رشد چهار درصدی نسبت به مدت مشابه خود داشته است.

به گفته توفیقی در 155 روز نخست امسال، بیش از 210 میلیون لیتر بنزین در منطقه ارومیه مصرف شده که افزایش خودرو و  مسافرتهای تابستانی از دلایل این رشد است.

وی در ادامه از کاهش یک درصدی مصرف نفت سفید در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: مصرف این فرآورده در مدت زمان یاد شده بیش از  65 میلیون لیتر بوده است.

به گفته توفیقی افزایش مشترکان گازطبیعی و پالایش مشترکان نفت سفید از جمله دلایل کاهش مصرف یک درصدی نفت سفید در پنج ماه نخست امسال است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، همچنین میزان مصرف نفت کوره 155 روز نخست امسال را بیش از 24 میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: مصرف این فرآورده نفتی نیز در قیاس با مدت مشابه پارسال 71 درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: عمده دلایل اصلی کاهش مصرف نفت کوره، تشدید نظارت بر شبکه توزیع، کاهش فعالیت کوره های آجرپزی (به دلیل کاهش تقاضای بازار)  و اتصال کارخانجات سیمان و قند به شبکه سراسری گازطبیعی است.

به گزارش شانا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه یکی از مناطق 37 گانه کشور، واقع در شمال غربی ایران است.

این منطقه با شعاع عملیاتی 250 کیلومتر مربع دارای پنج ناحیه،سه انبار و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی است و شهرهای ارومیه، سلماس،خوی، چالدارن، قره ضیاء الدین،همچنین ماکو، شوط، پلدشت و بازرگان در حوزه عملیاتی آن قرار دارند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه، سوخت مورد نیاز برای مناطق زیرپوشش خود را از طریق خط لوله و نفتکشهای جاده پیما تامین     می کند.

کد خبر 246268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =