۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر: 250072
تداوم روزهای آرام در بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران همچنان روزهای آرام و بی حاشیه ای را سپری می کند و چشم انتظار بازگشت روزهای خوش است.

به گزارش خبرنگار شانا، این روزها بورس تهران نوسان اندک شاخص را تجربه می کند و دیگر خبری از بالا و پایین شدن شدید شاخص نیست و امروز هم مانند اغلب روزهای معاملاتی اخیر، شاخص با کمی رشد  مواجه شد و معامله ها را برای سهامداران به پایان رساند.

فعالان بازار سرمایه بر این اعتقاد هستند که بورس به روزهای خوش خود باز خواهد گشت و باید گفت که بورس تهران که به دلیل برخی  چالشها در ماههای اخیر با فراز و فرود همراه بوده است می تواند با حمایت دولت و نیز تدبیر مدیران بازار سرمایه شاهد رونق دوباره باشد.

بازار سهام امروز شاهد تکاپوی معامله‌گران نوسان‌گیر در گروههای کوچک و برخی تک‌سهمها برای شناسایی بازدهی کوتاه‌ مدت و زیر سایه معاملات کد به کد حقوقیها بود و شاخص کل با ۱۲ واحد افزایش به شصت و سه هزار و 83 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با افزایش 5 واحدی به عدد 24 هزار و 568 واحد دست یافت و  شاخص سهام آزاد شناور اما با 99 واحد کاهش نمایشگر عدد 70 هزار و 68 واحد بود. شاخص بازار نخست نیز در حالی با کاهش 71 واحدی به عدد 43 هزار و 799 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 497 واحد افزایش عدد 139 هزار و 979 واحد را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکتهای پتروشیمی خارک، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها، رینگ‌سازی مشهد، سیمان بهبهان، کارخانه صنعتی آزمایش، سبحان‌دارو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، نوسازی و ساختمان تهران کشت و صنعت چین چین، قند مرودشت، حق‌تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری مسکن و قند ارومیه متوقف شدند ومعاملات کد به کد حقوقیها در نماد معاملاتی شرکتهای بیمه میهن با 40 میلیون سهم به ارزش 4 میلیارد تومان، بانک پاسارگاد با 6 میلیون سهم به ارزش 754 میلیون تومان، پالایش نفت اصفهان با 5.6 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان، پتروشیمی مبین با 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان پیگیری و دنبال شد.

در این میان امروز گزارشی منتشر شد که حاکی ازآن بود که ارزش ‌بازار سرمایه کشور از ابتدای سال تاکنون به دلیل شرائط رکودی حاکم بر اقتصاد و برخی تصمیمات دولت 28 هزار میلیارد تومان (معادل 7.8 میلیارد دلار) افت کرده است.

کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند که تا زمانی که رکود بر اقتصاد کشور حاکم باشد و سیاستهایی مانند نرخ سود و بهره مالکانه معادن تغییری نکند، نمی توان انتظار روند صعودی بازار را داشت. لذا روند صعودی بورس در صورت تزریق نقدینگی جدید به این بازار و همچنین اتخاذ سیاستهای اثرگذار اقتصادی و اجرایی شدن برجام آغاز می‌شود و دولت باید اقدام عملی خود را برای رهایی بورس از رکود و جلب اعتمادهای دوباره به این بازار انجام دهد.

 

 

 

 

 

کد خبر 250072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =