نشت یابی بیش از 800 کیلومتر از خطوط لوله سراسری انتقال گاز

منطقه 10 عملیات انتقال گاز در مهرماه و آبانماه امسال بیش از 800 کیلومتر از خطوط سراسری انتقال گاز سطح منطقه را نشت یابی کرده است.

رئیس امور بازرسی فنی منطقه 10 عملیات انتقال گاز در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: نشتی گاز در خطوط لوله و تاسیسات گاز به دلایل مختلفی از جمله، خوردگی، سایش، آسیبهای مکانیکی، عیبهای باقی‌مانده از زمان ساخت و بلایای طبیعی به وجود می آید که این موضوع، پایش و ارزیابی وضع نشت گاز از خطوط لوله و تاسیسات را به یکی از اولویتهای مناطق بدل کرده است.

امین فخری با بیان این‌که اجرای عملیات نشت یابی خطوط لوله سراسری انتقال گاز براساس یک برنامه زمانبندی، اجرا می شود، افزود: این عملیات با استفاده از دستگاههای اندازه گیری نشت یاب گاز بسیار دقیق و حساس از نوع (FID)، اجرا و عملیاتی می شود.

وی اعلام کرد: عملیات نشت یابی خطوط لوله از شهریورماه امسال آغاز شده و در دو ماه گذشته، 810 کیلومتر از خطوط لوله سراسری شامل خط لوله دوم، سوم، پنجم، ششم، 20 اینچ کنگان- دیر، 42 اینچ عسلویه و فجرجم، علا-مرودشت و 27 ایستگاه شیر بین راهی مورد پایش عملیات نشت یابی قرار گرفته است.

به گفته فخری، از مجموع این عملیات، 11 مورد نشتی گاز شناسایی شد که با تلاش کارکنان واحد تعمیرات در معاونت خطوط لوله، 6 مورد از آنها رفع شد و موارد دیگر نیز در دست اجراست.

رییس امور بازرسی فنی منطقه 10 عملیات انتقال گاز، هدف از انجام عملیات نشت یابی را شناسایی محلهای دارای نشت گاز، افزایش راندمان و حفظ یکپارچگی خطوط انتقال گاز و جلوگیری از حوادث ناگوار و هدرفت این سرمایه ملی برشمرد.

وی یادآور شد: با توجه به فعالیتهای انجام شده در زمینه های عیب یابی و ایمن سازی خطوط لوله، این منطقه از آمادگی کامل برای انتقال گاز در فصل زمستان برخوردار است.

کد خبر 250999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =