هیچ امضایی در خرید و فروش نفت صورت نمی‌گیرد

وکیل شرکت نفت با بیان این که اظهارات روز گذشته وکیل بدهکار بزرگ نفتی تکراری و غلط است، گفت: در خرید و فروش نفت هیچ امضایی صورت نمی‌گیرد، چون معامله نفتی، آنی است و ممکن است قیمت از صبح تا ظهر افزایش یا کاهش یابد.

به گزارش شانا، هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامهای بدهکار بزرگ نفتی و دو متهم دیگر این پرونده، امروز (یکشنبه 8 آذرماه) به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی آغاز شد.

غلامرضا مهدوی، وکیل شرکت نفت، امروز و قبل از شروع هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامهای بدهکار بزرگ نفتی در واکنش به اظهارات روز گذشته وکیل متهم نفتی، گفت: متاسفانه وکیل متهم، حرفهای متهم را در مورد شرکت اچ کی مطرح کرده است که تکراری و غلط است و این که شرکت اچ کی مدارکی برای ارائه کردن ندارد از موضع سفسطه بیان می‌شود.

وی در مورد چگونگی فروش محموله های نفتی افزود: براساس قرارداد نفتی، سیستم فروش نفت مشخص و جا افتاده است که میان شرکت نفت و شرکتهای تابعه به عنوان فروشنده با خریداران انجام می‌شود، تنها فرق فروش نفت قبل از تحریم با دوران تحریم این است که شرکت نفت کمی شرائط خریداران را تعدیل کرده است.

مهدوی تصریح کرد: از منظر شرکت نفت خریدار باید پالایشگاه نفت، دارای گردش مالی خوب و خوش حساب باشد که بعد از تحریم در مورد خریداران، قید داشتن پالایشگاه رد شده است.

وکیل شرکت نفت با بیان این که در هر صورت فروش نفت فرقی نکرده است ادامه داد: پیش تر با تلکس و بعدها با ایمیل این قراردادها بین خریدار و فروشنده اعلام می‌شد و میزان نفت مورد معامله، مبلغ، کیفیت، محل تحویل و همه شروط معامله مشخص است که عمدتا محموله های نفتی در پایانه های نفتی در خارک تحویل مشتریان می‌شود.

وی عنوان کرد: در صورتی که خریدار نسبت به قرارداد اعتراضی نداشته باشد این قرارداد قطعی می‌شود و هیچ امضایی صورت نمی‌گیرد، خریدار در مرحله بعد، ال سی باز می‌کند و سپس امور بین‌الملل نفت، بخش عملیاتی را به پایانه های نفتی معرفی می‌کند.

مهدوی گفت: خریدار برای تحویل گرفتن محموله های نفتی، کشتی معرفی می‌کند و هزینه های حمل و کشتی به فروش نفت اضافه می‌شود.

وکیل شرکت نفت با تاکید بر این که معاملات نفتی آنی و فاقد امضاست، افزود: از آنجا که نفت ظهر دارای یک قیمت و بعدازظهر دارای قیمت دیگر است در قیمت توافق شده باید نفت خریداری شود و اگر قیمت بعد از قرارداد افزایش یا کاهش یابد تاثیری در قرارداد ندارد و اصطلاحا بیع سنتی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شرائط تحریم اصولا بارنامه‌ای که منشا مشخص داشته باشد در هیچ جا قابل معامله نیست، چون اگر معامله انجام شود خریدار مشمول نقض تحریم می‌شود.

مهدوی تصریح کرد: مشتریان در شرائط تحریم گفتند که ما تحریم را دور می‌زنیم یعنی اسناد را به گونه‌ای تغییر می‌دهیم که مشمول نقض تحریم نشویم.

به گفته وکیل شرکت نفت در همه دورانها حتی قبل از تحریم تا خریدار با شرکت نفت تسویه حساب کامل نمی‌کرد اصل اسناد به آنها تحویل داده نمی‌شد و آنها با کپی مدارک، کار خود را انجام می‌دادند.

مهدوی عنوان کرد: این حرف مضحک و خنده دار است که وکیل متهم می‌گوید در زمان بازداشت بدهکار بزرگ نفتی، شرکت نفت محموله ها را مسترد کرده است، زیرا این عمل قبل از بازداشت او انجام شد تا شاید شرکت نفت بخشی از پول خود را ایفا کند.

وکیل شرکت نفت ادامه داد: یک سال قبل از بازداشت متهم، مرتب جلساتی با حضور او و مسئولان شرکت نفت برگزار می‌شد که متهم در پرداخت پول امروز و فردا می‌کرد و پول را صرف خرید هواپیما کرده بود.

شایان ذکر است که تا به حال 16 جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بدهکار بزرگ نفتی و «م.ش» و «ح.ف.ه» دو متهم دیگر این پرونده، در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شده است.

در چهاردهمین جلسه دادگاه نیز قاضی صلواتی از بدهکار بزرگ نفتی خواست که قبل از صدور حکم، مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند.

کد خبر 251001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =