محصولات میدانهای نفتی و گازی بدون مشکل عرضه می شود

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با بیان این که میدانهای معرفی شده در کنفرانس تهران به شبکه صادرات و خطوط داخلی کشور نزدیک اند، گفت: به این ترتیب محصولات میدانهای نفتی و گازی بدون هیچ مشکلی تولید و به بازار مصرف عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمحمد دلپریش، ظهر امروز (یکشنبه 8 آذرماه) به جمع بندی پنل «معرفی طرحهای نفتی خشکی ایران» پرداخت و اظهار کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی توجه داشته باشند که در این کنفرانس صرفا اطلاعات کلی مخازن ارائه می شود و اطلاعات جزئی تر در فرآیند مناقصات و مذاکرات اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همانگونه که وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرده اند هدف اصلی و مهم از اجرای قراردادهای IPC، افزایش ضریب بازیافت و همچنین تولید صیانتی از مخازن است.

دلپریش ابراز امیدواری کرد که قراردادهای IPC بتوانند زمینه های مشارکت شرکت ملی نفت ایران با شرکتهای خارجی فراهم کند.

تولید حدود 75 درصد نفت خام کشور از میدانهای خشکی

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در ادامه با بیان این که حدود 75 درصد نفت خام و 50 درصد گاز کشور در میدانهای بخش خشکی تولید می شود، افزود: بخش عمده میدانها و مخازن کشور در پهنه خشکی واقع شده اند.

وی به فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بخش خشکی اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود با تحقق برنامه های توسعه میدانها در شرکت نفت و گاز اروندان این شرکت در آینده ای نزدیک به دومین تولید کننده نفت ایران بدل شود.

دلپریش ادامه داد: حدود 70 درصد نفت خام کشور توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تولید می شود و میدانهای بزرگ و مشهوری مانند اهواز، مارون، آغاجاری و گچساران در حوزه مسئولیت این شرکت واقع شده اند.

وی با بیان این که فعالیتهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در استانهای خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بخشی از لرستان متمرکز است، تصریح کرد: در دیگر نقاط کشور به استثنای استانهای شمالی گیلان، گلستان و مازندران، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران فعالیت دارد و 50 درصد گاز و بخشی از نفت کشور را تولید می کند.

کد خبر 251036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =