وجود زمینه های همکاری میان ایران و یونان در حوزه های اقتصادی و نفتی

وزیر امورخارجه گفت: ایران و یونان دارای زمینه های مختلف همکاری در حوزه های اقتصادی، بانکی، نفتی و صنعتی هستند.

به گزارش شانا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، امروز (یکشنبه 8 آذرماه) در نشست خبری مشترک با نیکولاس کوزیاس، وزیرخارجه یونان گفت: امیدواریم در سفر نخست وزیر یونان تصمیم گیریها و هماهنگیهایی که برای همکاریهای دو جانبه برقرار شده، بتواند به یک نتیجه نهایی برسد.

وی افزود: در سفر وزیر خارجه یونان، دو عضو دیگر کابینه، وزیر صنعت و وزیر تجارت خارجی یونان همراه با یک هیئت عالیرتبه از بخش خصوصی و از شرکتهای مهم یونان نیز در ایران هستند.

ظریف تصریح کرد: ایران و یونان، زمینه های مختلف همکاری در حوزه های اقتصادی دارند، از برقراری پروازها گرفته تا همکاریهای بانکی، نفتی، صنعتی و همکاری در حوزه های مختلف اعم از راه و شهرسازی، حوزه هایی هستند که در ضمن سفر دو روزه وزیر امورخارجه یونان و هیئت همراه با مقامهای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و همکاری در حوزه انرژی که به دلیل تحریمها متوقف شده بود با سرعت بیشتری برقرار می‌شود.

وزیر امورخارجه عنوان کرد: ایران و یونان زمینه های همکاری را در زمینه های مختلف دارند و توافق شده در این حوزه ها گفتگوهای نزدیکتر و مستمری داشته باشیم.

وی ادامه داد: زمینه برای همکاری ایران و یونان متنوع و گسترده است، موضوعهای سیاسی و فرهنگی تا مسائل منطقه‌ای می‌تواند حوزه های همکاری ما باشد.

ظریف گفت: امید است در آینده نزدیک میزبان نخست وزیر یونان در ایران باشیم تا تصمیم گیریها و هماهنگیها برای همکاریهای  وزارتخانه‌های دو کشور به نتیجه نهایی نزدیک شود.

کد خبر 251044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =