خودزنی برخی کشورها مانع بازستاندن بازار نفت ایران نخواهد شد

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در آستانه سفر به وین گفت: ایران به‌ یقین، بازار خود را احیا می‌کند، برخی کشورها در قضیه کاهش قیمت نفت، دست به خودزنی زدند.

علیمحمد احمدی در گفتگو با خبرنگار شانا، با انتقاد از عملکرد برخی کشورها در کاهش قیمت نفت افزود: برخی کشورهای صادرکننده عمده نفت با خودزنی درصدد ایجاد فشار بر ایران و روسیه به‌عنوان رقیب بوده اند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: همین کشورها به همراه برخی کشورهای دیگر، با اتخاذ تدابیری برای منطقی کردن قیمت نفت مخالفت خواهند کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اتخاذ راهبرد احیای بازار نفت از سوی ایران افزود: کشورمان در نشست 168 اوپک بر روی این هدف مانور خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه افزود: ایران با دستیابی به سهم قانونی خود در بازار ازنظر حجم مقداری کاهش قیمت نفت را جبران خواهد کرد بنابراین کشورهای دیگر که بیش از سقف، نفت صادر می‌کنند زیان خواهند دید.

گفتنی است: نشست ١٦٨ وزیران نفت اوپک به‌منظور تعیین سیاستهای تولیدی این سازمان جمعه چهارم دسامبر ٢٠١٥ (١٣ آذرماه) در وین آغاز به کار خواهد کرد.

دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرده است که یکصد و شصت و هشتمین نشست وزیران نفت اوپک ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه جمعه (١٣ آذرماه) به‌وقت تهران در وین، پایتخت اتریش، آغاز به کار خواهد کرد.

 

 

کد خبر 251195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =