ایران در حال بازگشت به معادلات پیشین در بخش انرژی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید سرمایه گذاری درازمدت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گیرد تا از ظرفیتهای نهفته در این منطقه به خوبی بهره برداری کنیم.

به گزارش شانا، غلامعلی جعفرزاده با تاکید بر این که در دنیای امروز انرژی در کنار قدرت سیاسی نقش مهمی در معادلات و روابط بین کشورها دارد، افزود: ایران در گذشته جایگاه بسیار قدرتمندی در عرصه انرژی داشت، ولی به دو دلیل تحریمها و سوء مدیریت و ایجاد تنشهای بی‌دلیل طی سالهای گذشته، این جایگاه را از دست داد. 

ایران زمانی صحنه گردان عرصه انرژی بود

 نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران زمانی صحنه گردان عرصه انرژی بود، تصریح کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با اتخاذ تصمیماتی توانست آن تنشهای زاید و بی‌دلیل با کشورهای منطقه و غرب را کاهش دهد و ایران دوباره در حال بازگشت به معادلات پیشین و ارتباطات گذشته در این عرصه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در ارزیابی عملکرد وزارت نفت دولت یازدهم در عرصه دیپلماسی انرژی، گفت: من خوشحالم که یک فرد قوی و با تجربه در بالاترین راس هرم نفت و گاز کشور قرار داد.

پرهیز جدی از خام فروشی نفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، جعفرزاده بر ضرورت پرهیز از خام فروشی نفت تاکید کرد و گفت: کشور باید آرام آرام به سمت تبدیل فرآورده‌های نفتی و صنایع بالادستی حرکت کند، به خصوص در شرائط فعلی زمینه مناسبی برای تحقق چنین اهدافی فراهم است.

وی با اشاره به حضور پررنگ سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت نفت و گاز ایران در دوران پساتحریم، اظهار کرد: کشورهای اروپایی امروز متوجه شده‌اند که در جریان تحریمها کلاه گشادی سر خودشان رفته و از قافله عقب مانده‌اند به همین علت تلاش دارند خود را به بازارهای ایران برسانند.

این نماینده اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که محقق شدن اهداف برنامه ریزی شده در پارس جنوبی تا چه حد باعث ایجاد امنیت پایدار در حوزه انرژی خواهد شد، گفت: پارس جنوبی یکی از قطبهای بزرگ انرژی کشور، منطقه و خاورمیانه است، به شرط این که به صورت اساسی برای این منطقه برنامه‌ریزی شود. 

سرمایه گذاری در  منطقه ویژه پارس حرف نخست را می زند

نماینده رشت در مجلس با بیان این که سرمایه گذاری در پارس جنوبی حرف نخست را  می‌زند، اعلام کرد: باید سرمایه گذاری در این منطقه صورت گیرد تا از منابع نهفته در آن به شکل اساسی و لازم برداشت کنیم.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که این اتفاق نمی‌افتد و فقط دنبال این هستند فوری اقدامی انجام دهند و آن را تبدیل به دلار کنند.

جعفرزاده درباره این که قوانین موجود تا چه اندازه مانعی بر سر راه سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است، گفت: دولت باید این موضوع را ارزیابی کند و اگر نیاز به تغییر یا تصویب قانون است لایحه آن را به مجلس بدهد، البته معتقدم مشکلی به لحاظ قانونی وجود ندارد و مجلس آماده همکاری با دولت در این بخش است.

 

کد خبر 251606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =