صنعت پتروشیمی ایران از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران از حضور سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند، گفت: کشورهای اروپایی بیش از دیگر کشورها، علاقمند به سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، عباس شعری مقدم صبح امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این همایش فرصت مناسبی را برای آشنایی سرمایه گذاران خارجی با طرحهای توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان فراهم می کند و امیدواریم شاهد جذب سرمایه گذاریهای جدید در این صنعت باشیم.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاران خارجی با توجه به وجود زیرساختهای مناسب و نیز خوراک فراوان در صنعت پتروشیمی ایران، علاقمند به سرمایه گذاری در طرحهای پتروشیمی کشورمان هستند و پیشنهادهای مختلفی در این زمینه تاکنون دریافت شده است.

معاون وزیر نفت با بیان این که اولویت ما جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است، ادامه داد: با توجه به نهایی شدن فرمول قیمتگذاری خوراک در آینده ای نزدیک، امیدواریم روند جذب سرمایه گذاریها در صنعت پتروشیمی کشور شتاب گیرد.

شعری مقدم با تاکید بر این که از حضور همه شرکتها در صنعت پتروشیمی کشور استقبال می کنیم، گفت: اروپاییها بیش از دیگر کشورها علاقمند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند و در میان کشورهای اروپایی نیز آلمانیها پیشتازند.   

وی ادامه داد: امروز امیدوارتر از گذشته به صنعت پتروشیمی ایران نگاه می کنیم و خوشبختانه زمینه های آشنایی علاقمندان به حضور در صنعت پتروشیمی ایران با طرحهای این صنعت در حال افزایش است.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: امیدواریم صنعت پتروشیمی در مسیر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و تحقق آن، بیش از گذشته نقش آفرین باشد.

همایش بین المللی پتروشیمی ایران (IPF) صبح امروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر فردا (23 آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =