سه شنبه روز کلیدی ایران در مرحله اجرای برجام است

معاون امور بین الملل وزیر نفت با ابراز امیدواری نسبت به ارائه گزارش برجام، گفت: سه شنبه روز کلیدی برای ایران به لحاظ اجرای تعهدات برجام است.

به گزارش خبرنگار شانا، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل وزیر نفت، امروز (یکشنبه ، 22 آذرماه) در دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران (IPF) گفت: این همایش در زمان مناسبی و پس از تحولات بین المللی که در زمینه مذاکرات ایران و 1+5 انجام شد برگزار شده که امیدوارم شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان اجرای برجام طی روزهای آینده، تصریح کرد: سه شنبه روز کلیدی برای ایران به لحاظ تصمیم آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه انجام تعهدات ایران براساس توافق برجام است که امیدواریم بعد از قرائت این گزارش، به مرحله اجرای برجام برسیم.

معاون امور بین الملل وزیر نفت با بیان این که روزهایی کلیدی را پیش رو داریم، افزود: طی روزهای آینده با گزارشی که آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران و اجرای تعهدات برجام ارائه خواهد کرد، پرونده ایران از دستور کار سازمان ملل خارج شده و گامهای اساسی برای لغو تحریمها برداشته می شود.

زمانی نیا با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی معرفی قراردادهای نفتی که چندی پیش در تهران برگزار شد، تصریح کرد: برگزاری آن کنفرانس و این همایش در زمان مناسبی صورت گرفته که حاکی از موفقیت ایران در جذب سرمایه گذاری است. 

دیدیه حسین، مدیر عامل شرکت فرانسوی آی اف پی انرژی نوول، کریستین بروش، از مدیران شرکت لینده آلمان، و راینر دیرک، از مدیران شرکت بی ای اس اف آلمان، سخنرانان این نشست هستند.

موضوع سخنرانی دیدیه حسین، وضعیت متغیر صنعت پتروشیمی است و کریستن بروش، درباره «صنعت پتروشیمی: چالش ها و فرصت ها در یک بازار پرنوسان» سخن می گوید؛ راینر نیز درباره «بی ای اس اف، سابقه جهانی، مشارکت های قوی» سخنرانی می کند.

کد خبر 251645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =