۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 251648
چالشهای صنعت پتروشیمی در بازار امروز

نماینده شرکت فرانسوی ISP در دومین نشست تخصصی همایش بین المللی پتروشیمی ایران، وضع بازار پتروشیمی را مرور کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، دیدیه حسین از مدیران شرکت ISP فرانسه اعلام کرد که عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی، بازار پتروشیمی را به چالش کشیده است.

دیدیه حسین با اشاره به تصمیم اوپک برای حذف سقف تولید خود از یک سو و فاصله عرضه و تقاضای نفت و کند شدن رشد اقتصادی جهان از سوی دیگر اعلام کرد که شرائط کنونی برای بازار پتروشیمی بسیار پرچالش هستند.

به گفته حسین، برنامه رشد صنایع پتروشیمی باید با شرائط کنونی هماهنگ باشد.

وی با اشاره به وضع به نسبت خوب اتان با توجه به ثبات نسبی قیمت گاز طبیعی در آمریکا این محصول میانی را در مقایسه با محصولات دیگر در وضع بهتری ارزیابی کرد؛ با این همه، وی با مقایسه قیمت نفتا و قیمت نفت خام این محصول میانی را در معرض چالشهای بیشتری توصیف کرد.

وی با اشاره به پیچیدگیهای بسیار بازار پتروشیمی در ارتباط متقابل آن در بخشهای بالادستی و پایین دستی اعلام کرد که همه این عوامل، بر سودآوری بخش پتروشیمی موثر هستند.

وی بحثهای زیست محیطی را از دیگر چالشهای پیش روی صنعت پتروشیمی برشمرد و به محدودیتهای اتحادیه اروپا درباره برخی محصولات خطرناک اشاره کرد.

در پایان، حسین به ارتباط نزدیک پتروشیمی با زندگی روزمره مردم اشاره کرد و اعلام کرد که پیش بینیها درباره آینده این صنعت، خوب است.


کد خبر 251648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =